Globally, education systems now place a high premium on the development of teachers (Misra, 2018). Professional development courses have also been impacted by technological advancements in learning (Wasserman & Migdal, 2019). Teacher professional development has shifted away from traditional face-to-face, single-location training and toward developmental activities in advanced web-based environments in the age of Internet technology. As a result, web-based professional development courses can not only enhance instructors' professional knowledge and experience, but also assist them in breaking school boundaries (Kao et al., 2014). Online teacher professional development for teachers (oTPD) is still a rapidly expanding topic of research in teacher education. (Dille & Røkenes, 2021).Therefore, the purpose of this study is to review related literature on oTPD so that it hopes to provide a large lens through oTPD. It will eloborate on communities of practice, online communities of practice for teachers and perspectives of online teacher professional development.
Online Teacher Professional Development Communities of Practice Social Media
Küresel olarak, eğitim sistemleri artık öğretmenlerin gelişimine büyük önem vermektedir (Misra, 2018). Mesleki gelişim kursları, öğrenmedeki teknolojik gelişmelerden de etkilenmiştir (Wasserman & Migdal, 2019). Öğretmenlerin mesleki gelişimi, geleneksel yüz yüze, tek konumlu eğitimden İnternet teknolojisi çağında gelişmiş web tabanlı ortamlardaki gelişim etkinliklerine doğru kaymıştır. Sonuç olarak, web tabanlı mesleki gelişim kursları, eğitmenlerin yalnızca mesleki bilgi ve deneyimlerini artırmakla kalmaz, aynı zamanda okul sınırlarını aşmalarına da yardımcı olur (Kao ve diğerleri, 2014). Öğretmenler için çevrimiçi öğretmen mesleki gelişimi (oTPD), öğretmen eğitiminde hâlâ hızla genişleyen bir araştırma konusudur. (Dille & Røkenes, 2021). Bu nedenle, bu çalışmanın amacı, oTPD aracılığıyla bir mercek tutarak oTPD ile ilgili alanyazını gözden geçirmektir. Uygulama toplulukları, öğretmenler için çevrimiçi uygulama toplulukları ve çevrimiçi öğretmen mesleki gelişimi perspektifleri üzerinde durulacaktır.
Çevrimiçi Öğretmen Mesleki Gelişimi Uygulama Toplulukları Sosyal Medya
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Eylül 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 4 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 22 Sayı: 88 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.