Bu araştırmada Güzel Sanatlar Liselerinde uygulanmakta olan Geleneksel Türk Müziği koro eğitimine ilişkin uzmanların görüşlerine başvurarak konuyla ilgili önerilerde bulunmak ve bu öneriler ışığında Geleneksel Türk Müziği koro eğitimi literatürüne katkı sağlamak amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir yaklaşımla yürütülmüş, verileri toplamak için görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Bu doğrultuda Kültür ve Turizm Bakanlığı devlet koroları ile TRT Ankara Radyosu koroları bünyesinde çalışmış ya da çalışmakta olan koro şeflerinin görüşleri alınmış ve görüşlerinden elde edilen veriler Nvivo programında analiz edilmiştir. Sonuç olarak Türk Halk Müziği ve Klasik Türk Müziği koro eğitimine yönelik yeni yaklaşımlar elde edilmiş; koroda ses eğitimi, homojenlik, koroda üslup, eser seçimi, eser öğretim süreci ve yorumlama gibi konulara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 23 Sayı: 89 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.