Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GÜZEL SANATLAR LİSELERİ GELENEKSEL TÜRK MÜZİĞİ KORO EĞİTİMİNE YÖNELİK UZMAN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2024, Cilt: 23 Sayı: 89, 1 - 21, 09.01.2024
https://doi.org/10.17755/esosder.1223595

Öz

Bu araştırmada Güzel Sanatlar Liselerinde uygulanmakta olan Geleneksel Türk Müziği koro eğitimine ilişkin uzmanların görüşlerine başvurarak konuyla ilgili önerilerde bulunmak ve bu öneriler ışığında Geleneksel Türk Müziği koro eğitimi literatürüne katkı sağlamak amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir yaklaşımla yürütülmüş, verileri toplamak için görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Bu doğrultuda Kültür ve Turizm Bakanlığı devlet koroları ile TRT Ankara Radyosu koroları bünyesinde çalışmış ya da çalışmakta olan koro şeflerinin görüşleri alınmış ve görüşlerinden elde edilen veriler Nvivo programında analiz edilmiştir. Sonuç olarak Türk Halk Müziği ve Klasik Türk Müziği koro eğitimine yönelik yeni yaklaşımlar elde edilmiş; koroda ses eğitimi, homojenlik, koroda üslup, eser seçimi, eser öğretim süreci ve yorumlama gibi konulara yönelik önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Ayar, S. (2019). Amatör Türk Halk Müziği Korolarındaki Koristlerin Diyafram Kullanımındaki Bilinç Düzeylerinin Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
  • Büyükyıldız, H. Z. (2015). Türk halk müziği ulusal Türk müziği (1. baskı). Arı Sanat
  • Can, M. C. (2009). Klasik Türk Müziği. M. Ç. Özdemir (Ed.), Türk kimliği II İçinde. İstanbul: Ötüken Neşriyat.
  • Çağlar, A.(2022). Güzel Sanatlar Liselerinde Türk Sanat Müziği Koro Dersinin Yeri ve Önemi. Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Egüz, S.(1981). Toplu Ses Eğitimi.İstanbul: Ayyıldız
  • Eroğlu, T. (2017). Türk Halk Müziğinin Türkiye’deki coğrafi bölgelere göre temel özellikleri bakımından incelenmesi. The Journal of Academic Social Science, 41, 513527.file:///C:/Users/acer/Downloads/T%C3%9CRKER%20ERO%C4%9ELU.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Kaçar, Y.G. (2009). Türk mûsikîsi rehberi. İstanbul: Maya Akademi
  • Karakaya, O. (2009). Türk müziği eğitimi veren Devlet Konservatuarlarında koro eğitimi ve yönetimi. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Öğretim Programlarını İzleme ve Değerlendirme Sistemi. (2016). Güzel Sanatlar Lisesi Türk Sanat Müziği koro dersi öğretim programı (9, 10,11 ve 12. sınıflar).http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=752 sayfasından erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Öğretim Programlarını İzleme ve Değerlendirme Sistemi. (2016). Güzel Sanatlar Lisesi Türk Halk Müziği koro dersi öğretim programı (9, 10,11 ve 12. sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=744 sayfasından erişilmiştir.
  • Mimaroğlu, İ. (1987). Müzik tarihi. Varlık Yayınları Özer, İ. (1995). Türk Müziği İcrasında Yönetim, Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özkaya, İ.M. (2018). Amatör Türk Müziği korolarında karşılaşılan ses ve nefes çalışmaları ile ilgili sorunların çözüm ve önerileri. Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün & S. B Demir Çev. Ed.). Ankara: Pegem.
  • Peker, Ö. Algı, S.(2018). Üniversitelerimizde amatör Türk Halk Müziği korolarının eğitimi. The Journal of Academic Social Science, 6, https://asosjournal.com/?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=744640490_14430%20%C3%96zg%C3%BCr%20PEKER.pdf&key=36195 sayfasından erişilmiştir.
  • Sönmez, V. &Alacapınar, F. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. İstanbul: Anı.
  • Yıldırım, F. (2006). Yükseköğretim kurumlarındaki Geleneksel Türk Sanat Müziği korolarının çalışma yöntemlerinin ve genel yapılarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.

EXPERT OPINIONS ON FINE ARTS HIGH SCHOOLS TRADITIONAL TURKISH CHOIR MUSIC EDUCATION

Yıl 2024, Cilt: 23 Sayı: 89, 1 - 21, 09.01.2024
https://doi.org/10.17755/esosder.1223595

Öz

Kaynakça

  • Ayar, S. (2019). Amatör Türk Halk Müziği Korolarındaki Koristlerin Diyafram Kullanımındaki Bilinç Düzeylerinin Belirlenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, Eskişehir.
  • Büyükyıldız, H. Z. (2015). Türk halk müziği ulusal Türk müziği (1. baskı). Arı Sanat
  • Can, M. C. (2009). Klasik Türk Müziği. M. Ç. Özdemir (Ed.), Türk kimliği II İçinde. İstanbul: Ötüken Neşriyat.
  • Çağlar, A.(2022). Güzel Sanatlar Liselerinde Türk Sanat Müziği Koro Dersinin Yeri ve Önemi. Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Egüz, S.(1981). Toplu Ses Eğitimi.İstanbul: Ayyıldız
  • Eroğlu, T. (2017). Türk Halk Müziğinin Türkiye’deki coğrafi bölgelere göre temel özellikleri bakımından incelenmesi. The Journal of Academic Social Science, 41, 513527.file:///C:/Users/acer/Downloads/T%C3%9CRKER%20ERO%C4%9ELU.pdf sayfasından erişilmiştir.
  • Kaçar, Y.G. (2009). Türk mûsikîsi rehberi. İstanbul: Maya Akademi
  • Karakaya, O. (2009). Türk müziği eğitimi veren Devlet Konservatuarlarında koro eğitimi ve yönetimi. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Öğretim Programlarını İzleme ve Değerlendirme Sistemi. (2016). Güzel Sanatlar Lisesi Türk Sanat Müziği koro dersi öğretim programı (9, 10,11 ve 12. sınıflar).http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=752 sayfasından erişilmiştir.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Öğretim Programlarını İzleme ve Değerlendirme Sistemi. (2016). Güzel Sanatlar Lisesi Türk Halk Müziği koro dersi öğretim programı (9, 10,11 ve 12. sınıflar). http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=744 sayfasından erişilmiştir.
  • Mimaroğlu, İ. (1987). Müzik tarihi. Varlık Yayınları Özer, İ. (1995). Türk Müziği İcrasında Yönetim, Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Özkaya, İ.M. (2018). Amatör Türk Müziği korolarında karşılaşılan ses ve nefes çalışmaları ile ilgili sorunların çözüm ve önerileri. Yüksek Lisans Tezi, Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün & S. B Demir Çev. Ed.). Ankara: Pegem.
  • Peker, Ö. Algı, S.(2018). Üniversitelerimizde amatör Türk Halk Müziği korolarının eğitimi. The Journal of Academic Social Science, 6, https://asosjournal.com/?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=744640490_14430%20%C3%96zg%C3%BCr%20PEKER.pdf&key=36195 sayfasından erişilmiştir.
  • Sönmez, V. &Alacapınar, F. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri. İstanbul: Anı.
  • Yıldırım, F. (2006). Yükseköğretim kurumlarındaki Geleneksel Türk Sanat Müziği korolarının çalışma yöntemlerinin ve genel yapılarının incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nevra Güçlü Tükü 0000-0003-0011-0181

Erken Görünüm Tarihi 28 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 9 Ocak 2024
Gönderilme Tarihi 23 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 23 Sayı: 89

Kaynak Göster

APA Güçlü Tükü, N. (2024). GÜZEL SANATLAR LİSELERİ GELENEKSEL TÜRK MÜZİĞİ KORO EĞİTİMİNE YÖNELİK UZMAN GÖRÜŞLERİ. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 23(89), 1-21. https://doi.org/10.17755/esosder.1223595

   21765     

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.