Araştırmanın amacı, İlkokul öğrencilerinin okuma profillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Genel tarama modeli kullanılarak yapılmış olan çalışmanın örneklem grubunu 2023-2024 eğitim-öğretim yılında, Kırşehir İlinde bulunan ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okuluna ve özel okula giden 537 ilkokul öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmaya katılan öğrencilerin kişisel özelliklerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Kişisel Bilgi Formunda öğrencilerin cinsiyetleri, sınıf düzeyleri, anne-baba eğitim düzeyleri ve öğrenim gördükleri okul türüne yönelik sorular yer almıştır. Araştırma verileri “Okuma Profili Ölçeği” ile elde edilmiştir. Araştırma sonuçları cinsiyet değişkeni olarak erkek ve kız öğrencilerinin okuma profillerinin farklılaştığını, okuma profillerinin sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık ortaya koyduğunu, anne ve baba mezuniyet durumunun anlamlı bir farklılık ortaya koymadığını göstermiştir. Ayrıca öğrencilerin okuma profili algılarının öğrenim görülen okul türüne göre anlamlı bir farklılık ortaya koyduğunu göstermektedir.
The aim of the study is to examine the reading profiles of primary school students in terms of various variables. The sample group of the study, which was conducted using the general survey model, consisted of 537 primary school students attending state and private schools affiliated with the Ministry of National Education in Kırşehir Province during the 2023-2024 academic year. A Personal Information Form prepared by the researcher was used to determine the personal characteristics of the students participating in the study. The Personal Information Form included questions regarding the students' gender, grade level, parents' education level, and the type of school they attended. The research data were obtained using the "Reading Profile Scale." The research results showed that the reading profiles of male and female students differed based on the gender variable, and there was a significant difference in reading profiles according to grade level. However, parents' graduation status did not show a significant difference. Additionally, the results indicated that students' perceptions of their reading profiles significantly differed based on the type of school attended.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Psikoloji Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 8 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 23 Sayı: 92 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.