Bu çalışmada Kütahya ilinin Çavdarhisar ilçesinde bulunan Aizanoi antik kentinin Zeus tapınağı için sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik teknolojileri ile yapılan uygulamaları turizm alanında kullanılabilecek şekilde entegrasyonu ve dijital platform ile gezebilme imkanı sunmak amaçlanmıştır. Çalışmada artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik teknolojileri ile turizm sektörüne yönelik model uygulamalar gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bir diğer önemi ise Kütahya ilinde bulunan Aizanoi antik kentindeki Zeus tapınağı için yapılmış ilk artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik uygulamalarının sunulmasıdır. Çalışmada işaretçi tabanlı artırılmış gerçeklik ( Marker-based augmented reality) teknikleri kullanılarak görsel hedef tanıma ve zemin düzlem tanıma uygulamaları olmak üzere iki farklı artırılmış gerçeklik uygulamaları yapılmıştır. Sanal gerçeklik teknolojisi için masaüstü bilgisayar üzerinden gezinti uygulaması, web tabanlı uygulama ve oyunlaştırma(gamification) uygulaması olarak altın toplama oyunu yapılmıştır. Ayrıca Cardboard tipi gözlüğü ile kullanılabilecek şekilde tasarlanan sanal gerçeklik uygulaması da çalışmada sunulmuştur. Çalışma doğrultusunda artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik teknolojisinin turizm alanında etkin ve verimli bir şekilde kullanılabileceği ve bu alanda yapılacak uygulamalar ihtiyaç olduğu görülmüştür. Kullanılan teknolojilerin turizm alanında tanıtım, gezi önce fikir edinme, ortamı tanıma vb. gibi birçok avantajlar sunacağı ve ekonomik açıdan da faydalar sağlayacağı öngörülmektedir.
Artırılmış Gerçeklik Sanal Gerçeklik Turizm Unity 3D Fotogrametrik modelleme
In this study, it is aimed to provide an opportunity to integrate applications made with virtual reality and augmented reality technologies for the Zeus temple of the ancient city of Aizanoi in Çavdarhisar district of Kütahya province in a way that can be used in the field of tourism and to travel with a digital platform. In the study, augmented reality and virtual reality technologies and model applications for the tourism sector were carried out. Another importance of the research is the presentation of the first augmented reality and virtual reality applications made for the temple of Zeus in the ancient city of Aizanoi in the province of Kütahya. In the study, two different augmented reality applications were made using Marker-based augmented reality (Marker-based augmented reality) techniques, namely visual target recognition and ground plane recognition applications. A gold collection game has been made for virtual reality technology as a desktop navigation application, a web-based application, and a gamification application. In addition, a virtual reality application designed to be used with Cardboard-type glasses was also presented in the study. In accordance with the study, it was seen that augmented reality and virtual reality technology can be used effectively and efficiently in the field of tourism, and there is a need for applications to be made in this field. Promotion of the technologies used in the field of tourism, obtaining ideas before the trip, getting to know the environment, etc. it is expected that it will offer many advantages such as and will also provide benefits from an economic point of view.
Augmented Reality Virtual Reality Tourism Unity 3D Photogrammetry Model
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilgisayar Yazılımı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Dergimiz Index Copernicus, ASOS Indeks, Google Scholar ve ROAD indeks tarafından indekslenmektedir.