Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 13, 31.03.2019

Öz

Kaynakça

  • Akgün, A., Tokur, F. & Duruk, Ü. (2016). Fen öğretiminde öğrenilen kavramların günlük yaşamla ilişkilendirilmesi: Su kimyası ve su arıtımı. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 151-178.
  • Demircioğlu, G. (2007). Geçerlik ve güvenirlik. E. Karip (Ed.), Ölçme ve değerlendirme (s.53-54) içinde. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Enginar, İ., Saka, A. & Sesli, E. (2002). Lise 2 Öğrencilerinin biyoloji derslerinde kazandıkları bilgileri güncel olaylarla ilişkilendirebilme düzeyleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Ortadoğu Üniversitesi, Ankara.
  • Er, T. D., Şen, Ö.F., Sarı, U. & Çelik, H. (2013). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirme düzeyleri. Journal of Research in Education and Teaching, 2(2), 209-216.
  • Fortus, D., Krajcik, J., Charles, D., Marx, R. W., & Mamlok-Naaman, R. (2005). Design based science and realworld problem-solving. International Journal of Science Education, 27(7), 855-879.
  • Giancoli, D.C. (2009). Fen Bilimleri ve Mühendislik için Fizik, (G. Önengüt, Çev. Edt.), Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Kıyıcı, F. & Aydoğdu, M. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının günlük yaşamları ile bilimsel bilgileri ilişkilendirebilme düzeylerinin belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(1), 46-61.
  • Özmen, H. (2003). Kimya öğretmen adaylarının asit ve baz kavramlarıyla ilgili bilgilerini günlük olaylarla ilişkilendirme düzeyleri. G.Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(2), 317-324.
  • Serway, R. A. & Beichner, R. J. (2015). Fen ve Mühendislik için Fizik, ( K. Çolakoğlu, Çev. Edt.), Palme Yayıncılık, Ankara.
  • Türkoğuz, S. & Yankayış, K. (2015). Isı ve sıcaklık hakkındaki kavram yanılgılarının günlük yaşama etkileri üzerine öğretmen görüşleri. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 498-515.
  • Yadigaroğlu, M. & Demircioğlu, G. (2012). Kimya öğretmen adaylarının kimya bilgilerini günlük hayattaki olaylarla ilişkilendirebilme düzeyleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 165-171.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, N. & Birinci Konur, K. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya kavramlarını günlük hayatla ilişkilendirebilmelerine yönelik gelişimsel bir araştırma. The Journal of Academic Social Science Studies, 30, 305-323. doi:10.9761/JASSS2608.
  • Yiğit, N., Devecioğlu, Y. & Ayvacı, H. Ş. (2002). İlköğretim fen bilgisi öğrencilerinin fen kavramlarını günlük yaşamdaki olgu ve olaylarla ilişkilendirme düzeyleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Young, H.D. & Freedman, R.A. (2009). Sears ve Zemansky’nin Üniversite Fiziği, (H. Ünlü, Çev. Edt.), Pearson Education Yayıncılık, Ankara.
  • Yurdabakan, İ. (2008). Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçlarının Nitelikleri, S.Erkan ve M. Gömleksiz (Ed.), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (s.56-58) içinde. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Whittelegg, E. & Parry, M. (1999). Real life contexts for learning physics: meanings, issues and practice. Phys. Education 34(2), 68-72.

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ses Dalgaları ile İlgili Bilgilerini Günlük Yaşamla İlişkilendirebilme Durumlarının İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 1 - 13, 31.03.2019

Öz

Bu araştırmanın amacı; fen bilgisi öğretmen
adaylarının ses dalgaları ile ilgili bilgilerini günlük yaşamla
ilişkilendirebilme durumlarının incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma
desenlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini
Kırıkkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda
2017-2018 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 94 öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının seçilmesinde amaçlı örnekleme
yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Veri
toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu
sorulardan oluşan test kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel
analiz ve betimsel istatistik kullanılmıştır. Bulgulara göre, öğretmen
adaylarının, ses dalgalarının farklı ortamlardaki sürati ve ses dalgalarının
yansıması ile ilgili sorulara verdikleri cevaplar, bu konudaki bilgilerini
günlük yaşamla daha kolay ilişkilendirdiklerini göstermektedir. Sesin frekansı
ile ilgili sorulara verilen cevaplar, örneklemdeki öğretmen adaylarının bu
konudaki bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirmekte zorluk çektiklerini
göstermektedir. Sesin şiddet düzeyi ile ilgili sorulara verilen cevaplara göre
öğretmen adaylarının yarıya yakınının bu konudaki bilgilerini günlük yaşamla
doğru bir şekilde ilişkilendirdikleri görülmüştür.

Kaynakça

  • Akgün, A., Tokur, F. & Duruk, Ü. (2016). Fen öğretiminde öğrenilen kavramların günlük yaşamla ilişkilendirilmesi: Su kimyası ve su arıtımı. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(1), 151-178.
  • Demircioğlu, G. (2007). Geçerlik ve güvenirlik. E. Karip (Ed.), Ölçme ve değerlendirme (s.53-54) içinde. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Enginar, İ., Saka, A. & Sesli, E. (2002). Lise 2 Öğrencilerinin biyoloji derslerinde kazandıkları bilgileri güncel olaylarla ilişkilendirebilme düzeyleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Ortadoğu Üniversitesi, Ankara.
  • Er, T. D., Şen, Ö.F., Sarı, U. & Çelik, H. (2013). İlköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi bilgilerini günlük hayatla ilişkilendirme düzeyleri. Journal of Research in Education and Teaching, 2(2), 209-216.
  • Fortus, D., Krajcik, J., Charles, D., Marx, R. W., & Mamlok-Naaman, R. (2005). Design based science and realworld problem-solving. International Journal of Science Education, 27(7), 855-879.
  • Giancoli, D.C. (2009). Fen Bilimleri ve Mühendislik için Fizik, (G. Önengüt, Çev. Edt.), Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Kıyıcı, F. & Aydoğdu, M. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının günlük yaşamları ile bilimsel bilgileri ilişkilendirebilme düzeylerinin belirlenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(1), 46-61.
  • Özmen, H. (2003). Kimya öğretmen adaylarının asit ve baz kavramlarıyla ilgili bilgilerini günlük olaylarla ilişkilendirme düzeyleri. G.Ü. Kastamonu Eğitim Dergisi, 11(2), 317-324.
  • Serway, R. A. & Beichner, R. J. (2015). Fen ve Mühendislik için Fizik, ( K. Çolakoğlu, Çev. Edt.), Palme Yayıncılık, Ankara.
  • Türkoğuz, S. & Yankayış, K. (2015). Isı ve sıcaklık hakkındaki kavram yanılgılarının günlük yaşama etkileri üzerine öğretmen görüşleri. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 498-515.
  • Yadigaroğlu, M. & Demircioğlu, G. (2012). Kimya öğretmen adaylarının kimya bilgilerini günlük hayattaki olaylarla ilişkilendirebilme düzeyleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 165-171.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, N. & Birinci Konur, K. (2014). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kimya kavramlarını günlük hayatla ilişkilendirebilmelerine yönelik gelişimsel bir araştırma. The Journal of Academic Social Science Studies, 30, 305-323. doi:10.9761/JASSS2608.
  • Yiğit, N., Devecioğlu, Y. & Ayvacı, H. Ş. (2002). İlköğretim fen bilgisi öğrencilerinin fen kavramlarını günlük yaşamdaki olgu ve olaylarla ilişkilendirme düzeyleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Young, H.D. & Freedman, R.A. (2009). Sears ve Zemansky’nin Üniversite Fiziği, (H. Ünlü, Çev. Edt.), Pearson Education Yayıncılık, Ankara.
  • Yurdabakan, İ. (2008). Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçlarının Nitelikleri, S.Erkan ve M. Gömleksiz (Ed.), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (s.56-58) içinde. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
  • Whittelegg, E. & Parry, M. (1999). Real life contexts for learning physics: meanings, issues and practice. Phys. Education 34(2), 68-72.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Nilgün Aydın

Abdullah Aydın

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aydın, N., & Aydın, A. (2019). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ses Dalgaları ile İlgili Bilgilerini Günlük Yaşamla İlişkilendirebilme Durumlarının İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama Ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 4(1), 1-13.

ISSN: 2548-0375