Bu araştırmanın amacı; fen bilgisi öğretmen
adaylarının ses dalgaları ile ilgili bilgilerini günlük yaşamla
ilişkilendirebilme durumlarının incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma
desenlerinden durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini
Kırıkkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda
2017-2018 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 94 öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının seçilmesinde amaçlı örnekleme
yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Veri
toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu
sorulardan oluşan test kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel
analiz ve betimsel istatistik kullanılmıştır. Bulgulara göre, öğretmen
adaylarının, ses dalgalarının farklı ortamlardaki sürati ve ses dalgalarının
yansıması ile ilgili sorulara verdikleri cevaplar, bu konudaki bilgilerini
günlük yaşamla daha kolay ilişkilendirdiklerini göstermektedir. Sesin frekansı
ile ilgili sorulara verilen cevaplar, örneklemdeki öğretmen adaylarının bu
konudaki bilgilerini günlük yaşamla ilişkilendirmekte zorluk çektiklerini
göstermektedir. Sesin şiddet düzeyi ile ilgili sorulara verilen cevaplara göre
öğretmen adaylarının yarıya yakınının bu konudaki bilgilerini günlük yaşamla
doğru bir şekilde ilişkilendirdikleri görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |
ISSN: 2548-0375