Bu
çalışmada, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin Türk kültürünü
öğrenmede gezi-gözlem etkinliklerinin
önemi ve ihtiyaç analiz tespiti yapılmıştır. Hem anket hem görüşme uygulanmış
ve karma bir yöntem kullanılarak veriler elde edilmiştir.
Bu
çalışma, 735 uluslararası öğrencinin görüşleri alınarak oluşturulmuştur. Anket
verileri ikili karşılaştırma yöntemi kullanılarak elde edilmiş ve ihtiyaç
analizi için öncelik sonralık sıraları belirlenmiştir. Görüşme formlarından
elde edilen bilgiler ile anket verileri harmanlanarak sonuçlar tespit
edilmiştir.
Çalışmanın
sonuçları,
uluslararası öğrencilerin gezi-gözlem etkinlikleri ile Türk kültür unsurlarını
daha iyi öğrendikleri şeklindedir. Gezi gözlem etkinlikleri ile öğrencilerin
Türk kültür unsurlarını öğrenmeleri arasında önemli ölçüde bağlantı olduğu
tespit edilmiştir. Bu doğrultuda, temel düzeydeki uluslararası öğrenciler için
hazırlanacak gezi-gözlem etkinlikleri hakkında öneri düzeyinde oryantasyon
çalışmaları belirtilmiştir.
Yabancılara Türkçe öğretimi Gezi-Gözlem uygulamaları Uluslararası öğrenciler Oryantasyon
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Arşiv |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |
ISSN: 2548-0375