Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Bir Motivasyon ve Kültür Aktarım Aracı: Gezi-Gözlem Etkinlikleri

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 1, 42 - 53, 31.03.2019

Öz

                Bu
çalışmada, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin Türk kültürünü
öğrenmede gezi-gözlem etkinliklerinin
önemi ve ihtiyaç analiz tespiti yapılmıştır. Hem anket hem görüşme uygulanmış
ve karma bir yöntem kullanılarak veriler elde edilmiştir.



                Bu
çalışma, 735 uluslararası öğrencinin görüşleri alınarak oluşturulmuştur. Anket
verileri ikili karşılaştırma yöntemi kullanılarak elde edilmiş ve ihtiyaç
analizi için öncelik sonralık sıraları belirlenmiştir. Görüşme formlarından
elde edilen bilgiler ile anket verileri harmanlanarak sonuçlar tespit
edilmiştir.



                Çalışmanın
sonuçları,
uluslararası öğrencilerin gezi-gözlem etkinlikleri ile Türk kültür unsurlarını
daha iyi öğrendikleri şeklindedir. Gezi gözlem etkinlikleri ile öğrencilerin
Türk kültür unsurlarını öğrenmeleri arasında önemli ölçüde bağlantı olduğu
tespit edilmiştir. Bu doğrultuda, temel düzeydeki uluslararası öğrenciler için
hazırlanacak gezi-gözlem etkinlikleri hakkında öneri düzeyinde oryantasyon
çalışmaları belirtilmiştir. 

Kaynakça

  • Arslan, M. & Akbarov, A. (2010). Türkiye’de yabancı dil öğretiminde motivasyon-yöntem sorunu ve çözüm önerileri / The matter of motivation-method and solution offers in foreign language teaching in Turkey. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi (SEFAD) / Selçuk University Journal of Faculty of Letters, 24, 179-191.
  • Demir, M. K. (2009). Sınıf öğretmenlerinin gözlem gezilerine yönelik tutum ve görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (2), 467-478.
  • Erdem, M. D., Gün, M. & Sever, P. (2015). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yöntem seçimi ve alternatif yöntemler. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 10(11), 549-566.
  • Kalkınma Bakanlığı (2013). 10. Kalkınma Planı (2014-2018). Ankara, http://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2018/11/Onuncu-Kalk%C4%B1nma-Plan%C4%B1-2014-2018.pdf (Erişim Tarihi: 03.02. 2019).
  • Kutlu, A. (2015). Yabancılara Türkçe öğretiminde kültürün araç olarak kullanımı: Gazi yabancılar için Türkçe öğretim seti örneği (B1-B2 seviyesi). Kastamonu Education Journal, 23(2), 697-710.
  • Özdemir, N. (2009). Turizm ve edebiyat. Milli Folklor, 21(82), 32.
  • Tatar, N. & Bağrıyanık, K. E. (2012). Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin okul dışı eğitime yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 11 (4), 883-896.
  • Türker, M. S. & Genç, A. (2018). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde blog kullanımının okuma becerisine etkisi. Hacettepe University Journal of Turkish Studies/HÜTAD Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 28, 191-213.
  • Ünver, Ş. & Genç, A. (2009). Proje tabanlı “karşılaştırmalı ülke bilgisi” dersi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37, 189-200.
  • Yoğurtçu, K. & Yoğurtçu, G. (2013). Yabancı dil olarak Türkçenin öğreniminde kaygının akademik başarıya etkisi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 1115-1158.
  • https://www.ytb.gov.tr/kardes-topluluklar/programlar
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Dilbilim
Bölüm Arşiv
Yazarlar

Halit Çelik 0000-0001-7083-6127

Ayten Genç 0000-0001-6852-9961

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çelik, H., & Genç, A. (2019). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Bir Motivasyon ve Kültür Aktarım Aracı: Gezi-Gözlem Etkinlikleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Türk Dünyası Uygulama Ve Araştırma Merkezi Eğitim Dergisi, 4(1), 42-53.

ISSN: 2548-0375