Bu çalışmada tıp fakültesi öğrencilerinin depresyon ve anksiyete düzeylerinin saptanması, bu düzeyleri etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve tıp fakültesi eğitiminin bu düzeylerde etkili olup olmadığının araştırılması amaçlanmıştır. Çalışma kesitsel türdedir. Etik kurul izni alınmıştır. Araştırmaya yeni başlayan dönem 1, dönem 3 ve dönem 6 öğrencilerinden oluşan toplam 400 tıp fakültesi öğrencisi katılmıştır. Araştırmada bir veri toplama formu ve Hastane Anksiyete ve Depresyon Ölçeği (HADÖ) kullanılmıştır. Veri girişi, istatistiksel analizler ve rapor yazım işlemleri bilgisayar ortamında yapılmıştır. İstatistiksel olarak p<0,05 olan durumlar anlamlı kabul edilmiştir. Araştırma grubunun %63,5’i kadındı ve grubun yaş ortalaması 21,02±2,64 idi. Öğrencilerin %90,2’si tıp fakültesini kendi isteğiyle tercih etmişken; %72,0’si tıp fakültesinde öğrenci olmaktan memnundu. 400 tıp fakültesi öğrencisinin HADÖ’den aldığı depresyon puanı ortalaması 5,99±3,18 ve ortancası 6 (0-17); anksiyete puanı ortalaması 8,15±3,87 ve ortancası 8 (0-20) idi. Öğrencilerin %41,2’sinde depresyon ve %30,5’inde anksiyete mevcuttu. Yeni başlayan 1. sınıf, 3.sınıf ve 6. sınıf tıp fakültesi öğrencilerinde depresyon ve anksiyete puanlarının nasıl değiştiği araştırıldığında; istatistiksel olarak sınıflar arasında depresyon puanları açısından fark olduğu ancak anksiyete puanları arasında farklılık bulunmadığı belirlendi. Araştırma sonucunda tıp fakültesi öğrencilerinde depresyon ve anksiyete sıklığının yüksek olduğu bulunmuştur. Bu durumun tıp eğitimiyle ilişkili olabileceği düşünülmektedir.
Tıp eğitimi depresyon anksiyete tıp fakültesi öğrencisi Hastane Anksiyete ve Depresyon Ölçeği
In this study, it is aimed to determine the depression and anxiety levels of medical faculty students, to determine the factors affecting these levels, and to investigate whether medical school education is effective at these levels. The study is cross-sectional. Ethics committee approval is obtained. A total of 400 medical school students, consisting of the newly started class 1, class 3 and class 6, participate in the study. A data collection form and Hospital Anxiety and Depression Scale (HADS) are used in the study. Relationships between data are evaluated using one-way analysis of variance and chi-square test. Statistically, p<0.05 is considered significant. 63.5% of the research group were female and the average age of the group was 21.02±2.64. 90.2% of the students chosed Medical School of their own accord; 72.0% were satisfied to be students in medical school. The mean depression score of four hundred medical school students from HADS was 5.99±3.18 and the median was 6 (0-17); the mean anxiety score was 8.15±3.87 and the median was 8 (0-20). 41.2% of students had depression and 30.5% had anxiety. When it was investigated how the depression and anxiety scores of the newly started class 1, class 3 and class 6 students changed; it was determined that there was a statistically significant difference between the classes in terms of depression scores, but no difference between anxiety scores. As a result of the study, it is found that the prevalence of depression and anxiety is high in medical faculty students. It is thought that this situation may be related to medical education.
Medical education depression anxiety medical school student Hospital Anxiety and Depression Scale
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı, Çevre Sağlığı |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 3 |
Uluslararası Hakemli Dergi
Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup dergimize gönderilen yayınlar için gerek değerlendirme gerekse yayınlama dahil yazarlardan hiçbir ücret talep edilmemektedir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.