İnsan papilloma virüs (HPV) ile ilişkili kanserler göz önüne alındığında, primer korunmada HPV aşıları önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmada bir tıp fakültesindeki intern doktorların HPV ve HPV aşısı bilgi, tutum ve davranışlarının saptanması amaçlanmıştır. Araştırma kesitsel tipte olup veriler 1-31 Ağustos 2022 tarihleri arasında Google Forms üzerinden, online anket yöntemi ile toplanmıştır. Verilerin analizi SPSS 21.0 paket programı ile yapılmış, tekli analizlerde Ki-kare testi kullanılmıştır. İntern doktorların %55,1’i kadın, %44,9’u erkek olup %36,9’u son 12 ay içerisinde cinsel olarak aktif olduğunu belirtti. HPV aşısı yaptırma oranı %8,6 iken aşıyı yaptırmama nedenleri olarak en sık pahalı olması (%65,4) ve kendisinin risk altında olduğunu düşünmüyor olması (%13,5) bildirildi. HPV ve HPV aşısı ile ilgili bilgi sorularına verilen doğru yanıtların oranı genelde %90’nın üstündeydi. Ancak bazı sorularda bu oranlar %70’e yaklaştı. HPV aşısı tutum sorularına bakıldığında öğrencilerin %86,4’ü aşıyı yaptırmak istediğini, %97,7’si aşıyı önereceğini, %89,7’si aşıya karşı çekincesinin olmadığını belirtti. İntern doktorların %75,4’ü HPV enfeksiyonu ve HPV aşısı hakkında daha fazla bilgilendirmenin gerekli olduğunu ve bu bilgilendirmenin en büyük oranla (%65,0) tıp fakültesi eğitimi yolu ile olmasını istedi. Sonuçta HPV enfeksiyonu ve HPV aşıları ile ilgili bazı konularda bilgilendirilme ihtiyacı olduğu, aşılanma oranlarının düşük olmasına karşın aşı ile ilgili tutumlarının olumlu olduğu görüldü. Bunlara dayanarak HPV aşısının rutin aşılama programına alınması ve ücretsiz uygulanmasının sağlanması, müfredatta konu ile ilgili bilgilerin daha fazla yer alması önerildi.
Herhangi bir destek alınmamıştır.
Considering HPV-related cancers, HPV vaccines have an important place in primary prevention. In this study, it was aimed to determine the HPV and HPV vaccine knowledge, attitude status and vaccination rates in sixth grade students of a medical school. This is a cross-sectional study which and was conducted in a medical faculty between 1-31 August 2022. The information was collected by online survey method via Google Forms. Data analysis was done with SPSS 21.0 package program. Chi-square test was used in univariate analyzes. Approval was obtained from Ankara University Human Research Ethics Committee. The students were 55.1% female and 44.9% were male, and 8.6% of the students had HPV vaccine. The most common reasons for not getting vaccinated were the high price vaccine (65.4%) and the throught of not being was under risk (13.5%). The percentage of correct answers to information questions about HPV and HPV vaccine was generally above 90%. However, in some questions, these percentage approached 70%. Considering the HPV vaccine attitude questions, 86.4% of the students stated that they wanted to be vaccinated, 97.7% said they would recommend the vaccine, and 89.7% stated that they did not have any reservations about the vaccine. 75.4% of the students wanted to be informed more about HPV and HPV vaccines and stated that this information should be provided through the medical school education curriculum with the highest rate (65.0%). Although the correct answer rates to the HPV and HPV vaccine information questions of the students were high, it was observed that they needed to be informed about some issues. The attitudes of students towards the vaccine were positive despite the low vaccination rates. Based on these, it was recommended to include the HPV vaccine in the routine vaccination program and to provide free application, and to include more information on the subject in the curriculum.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2023 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Uluslararası Hakemli Dergi
Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup dergimize gönderilen yayınlar için gerek değerlendirme gerekse yayınlama dahil yazarlardan hiçbir ücret talep edilmemektedir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.