Çalışmada tıp fakültesi öğrencilerinin beyin göçü ile ilgili düşünceleri, tutumları ve bu düşüncelerinde etkili faktörlerin incelenmesi amaçlandı. Kesitsel tipteki bu çalışma Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Tıp Fakültesi 1, 3 ve 6 ıncı dönem öğrencileri ile yürütüldü. Çalışmaya katılmaya gönüllü olan katılımcılara çevrim içi ve yüz yüze olarak sosyodemografik özellikler, Minnesota İş Tatmin Ölçeği ve beyin göçüne yönelik sorulardan oluşan anket formu uygulandı. Dönem 1, 3 ve 6 öğrencilerinin %41,7’sine ulaşıldı. Katılımcıların %28,2’si beyin göçü düşüncesi olmadığını belirtti. İngilizce tıp bölümünde okuyanların, yabancı uyruklu öğrencilerin, maddi durumu kötü olanların, yabancı dil bilgisi iyi olanların, daha önceden yurt dışına çıkmış olanların, yabancı dil kursuna gidenlerin, çevresinde yurt dışında çalışan hekim olanların, dönem 1 ve 3 olanların beyin göçü düşüncesinin yüksek olduğu saptandı. Yurtdışına gitme düşüncesi olan öğrencilerin Minnesota İş Tatmin Ölçeği puan ortalaması (SD) 61,58 (±13,90), yurtdışına gitme düşüncesi olmayan öğrencilerin puan ortalaması 66,17(±13,22) olup yurt dışına gitmek isteyenlerin mesleki tatmini daha düşük olduğu saptanmıştır.
The aim of our study was to investigate the thoughts and attitudes of medical students about brain drain and the factors that influence these thoughts. This cross-sectional study was conducted with 1st, 3rd and 6th semester students of Ankara Yıldırım Beyazıt University Faculty of Medicine. A questionnaire consisting of sociodemographic characteristics, the Minnesota Job Satisfaction Scale, and questions about brain drain was applied online and face-to-face to the participants who volunteered to participate in the study. A total of 41.7% of 1st, 3rd and 6th semester students were reached. 28.2% of participants stated that they had no thought of brain drain. It was found that those studying in the department of medicine in English, foreign national students, those with poor financial status, those with good foreign language skills, those who had previously traveled abroad, those who attended foreign language courses, those who had physicians working abroad in their environment, and those in the 1st and 3rd semesters had high brain drain thoughts. The mean score (SD) of the Minnesota Job Satisfaction Scale of students who had the idea of going abroad was 61.58 (±13.90), the mean score of the students who did not have the idea of going abroad was 66.17 (±13.22), and it was found that the job satisfaction of those who wanted to go abroad was lower.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Halk Sağlığı (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Uluslararası Hakemli Dergi
Dergimiz Açık Erişim Politikasını benimsemiş olup dergimize gönderilen yayınlar için gerek değerlendirme gerekse yayınlama dahil yazarlardan hiçbir ücret talep edilmemektedir.
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.