Consumption perception with caused by such as family, social environment, education, culture, religion, politics and economy doesn‟t stable structure. It is a dynamic phenomenon that influenced by the changes and developments in social life. Children who consumer perception and consumer behavior formed by under the influence of the family and their community affected of this phenomenon is inevitable. Thus, today is remarkable influence on formation of children‟s consumption perception of technology that permeats every aspect of life. In this study conducted in the light of this information, aimed to investigate the children‟s consumption perception. In this study that used method of drawing as data collection method, examine driving force factors that formation of consumption perception that will shape children‟s consumption behavior
Socialization as consumer consumption perception of children markets for children
Aile, sosyal çevre, eğitim, kültür, din, siyaset ve ekonomi gibi faktörlerin etkisiyle oluşan tüketim algısı durağan bir yapıya sahip değildir. Toplumsal hayattaki değişim ve gelişmelerden etkilenerek şekillenen dinamik bir olgudur. Tüketim algılarını ve tüketici davranışlarını içinde bulundukları aile ve toplumun etkisiyle oluşturan çocukların bu olgulardan etkilenmesi ise kaçınılmazdır. Nitekim, günümüzde hayatın her alanına nüfuz eden teknolojilerin çocukların tüketim algısının oluşumundaki etkisi dikkat çekmektedir. Bu doğrultuda, çocukların tüketime yönelik algılarının oluşumunda etkili olan faktörlerin incelenmesi çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak resim çizme yönteminin kullanıldığı çalışmada, çocukların tüketim davranışını şekillendirecek tüketim algılarının oluşumunda itici güç görevi gören faktörler irdelenmektedir
Tüketici olarak sosyalleşmek çocukların tüketim algısı çocuklara yönelik pazarlar
Diğer ID | JA64ED49CN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.