Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’ OPINIONS ABOUT THE RELATIONSHIP OF STEM FIELDS

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 2, 174 - 186, 29.12.2018

Öz

The purpose of this research is to determine the opinions
of the pre-service science teachers about therelationship of science,
technology, engineering and mathematics (STEM) fields. For this purpose, the research
was carried out with 12 pre-service science teachers who were studying at a  Science Education Teaching Department of a
university in the academic year of 2015-2016. Research data were collected with
an open-ended question. The collected data were analyzed using content analysis.
As a result of the study, it was observed that the pre-service teachers expressed
the relation of the STEM fields with five different perspectives. According to the
opinions of the teacher candidates; “Mathematics is used in science”, “Science,
engineering, and mathematics help make technology”, “The engineering field holds
and uses science, and mathematics”, “Technology emerges as a result of
engineering activities”, “Science, technology, engineering, and mathematics complement
each other”.

Kaynakça

  • Akgündüz, D., Ertepınar, H., Ger, A. M., Kaplan-Sayı, A. & Türk, Z. (2015). STEM Eğitimi Çalıştay Raporu Türkiye STEM Eğitimi Üzerine Kapsamlı Bir Değerlendirme. İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Bybee, R. W. (2013). The case for STEM education: Challenges and opportunities. Arlington, Virginia: NSTA.
  • Çevik, M., Danıştay, A. & Yağcı, A. (2017). Ortaokul öğretmenlerinin FeTeMM (fen-teknoloji-mühendislik-matematik) farkındalıklarının farklı değişkenlere göre değerlendirilmesi. Sakarya University Journal of Education, 7(3), 584-599.
  • Dugger, W. E. (1993, Aralık). The relationship between technology, science, engineering, and mathematics. American Vocational Association Conference’da sunulmuş bildiri, Nashville.
  • Dugger, W. E. (2010, Aralık). Evolution of STEM in the United States. 6th Biennial International Conference on Technology Education Research’da sunulmuş bildiri, Avusturalya.
  • El-Deghaidy, H., & Mansour, N. (2015). Science teachers’ perceptions of STEM education: Possibilities and challenges. International Journal of Learning and Teaching, 1(1), 51-54.
  • Eroğlu, S. & Bektaş, O. (2016). STEM eğitimi almış fen bilimleri öğretmenlerinin stem temelli ders etkinlikleri hakkındaki görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi-Journal of Qualitative Research in Education, 4(3), 43-67.
  • Honey, M., Pearson, G. & Schweingruber, H. (Ed.) (2014). STEM integration in K-12 education: Status, prospects, and an agenda for research. Washington, D.C.:The National Academies.
  • Hsu, M., Purzer, S. & Cardella, M. E. (2011). Elementary teachers’ views about teaching design, engineering, and technology. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 1(2).
  • Johnson, B. & Christensen, L. (2014). Nitel araştırma. S. B. Demir (Çev. Ed.), Eğitim araştırmaları: Nicel, nitel ve karma yaklaşımlar (M. Bütün, Çev.) içinde (s. 375-408). Ankara: Eğiten.
  • Karakaya, F., Ünal, A., Çimen, O. & Yılmaz, M. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin STEM yaklaşımına yönelik farkındalıkları. JRES, 5(1), 124-138.
  • Kızılay, E. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının FeTeMM alanları ve eğitimi hakkındaki görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 47, 403-417.
  • Özbilen, A. G. (2018). STEM eğitimine yönelik öğretmen görüşleri ve farkındalıkları. Scientific Educational Studies, 2(1), 1-21.
  • Taştan-Akdağ, F. & Güneş, T. (2017). Enerji konusunda yapılan STEM uygulamaları ile ilgili fen lisesi öğrenci ve öğretmen görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5).
  • Tekerek, B. & Karakaya, F. (2018). STEM education awareness of pre-service science teachers. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 5(2), 348-359.
  • Uğraş, M. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin STEM uygulamalarına yönelik görüşleri. The Journal of New Trends in Educational Science, 1(1), 39-54.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldırım, B. & Türk, C. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının STEM eğitimine yönelik görüşleri: uygulamalı bir çalışma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 195-213.
  • Yıldırım, P. (2017). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) entegrasyonuna ilişkin nitel bir çalışma. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 31-55.
  • Wang, H. H., Moore, T. J., Roehrig, G. H. & Park, M. S. (2011). STEM integration: Teacher perceptions and practice. Jour-nal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 1(2), 2.

STEM ALANLARININ BİRBİRLERİ İLE İLİŞKİSİ HAKKINDA FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 2, 174 - 186, 29.12.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı, fen bilgisi öğretmen
adaylarının fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) alanlarının
birbirleriyle ilişkisi hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Bu amaçla
araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında bir üniversitenin Fen Bilgisi
Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 12 öğretmen adayı ile
yürütülmüştür. Araştırmanın verileri, açık uçlu soru ile elde edilmiştir. Elde
edilen veriler içerik analiziyle incelenmiştir. İnceleme sonucunda, öğretmen
adaylarının STEM alanlarının ilişkisini beş farklı bakış açısıyla ifade
ettikleri gözlemlenmiştir. Öğretmen adaylarının görüşlerine göre; “Fen alanında
matematik kullanılır.”, “Fen, mühendislik ve matematik teknolojiyi ortaya
çıkarır.”, “Mühendislik alanı fen ve matematiği barındırır, kullanır.”,
“Teknoloji, mühendislik faaliyetleri sonucu ortaya çıkar.”, “Fen, teknoloji,
mühendislik ve matematik birbirini tamamlar.” bakış açılarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akgündüz, D., Ertepınar, H., Ger, A. M., Kaplan-Sayı, A. & Türk, Z. (2015). STEM Eğitimi Çalıştay Raporu Türkiye STEM Eğitimi Üzerine Kapsamlı Bir Değerlendirme. İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Bybee, R. W. (2013). The case for STEM education: Challenges and opportunities. Arlington, Virginia: NSTA.
  • Çevik, M., Danıştay, A. & Yağcı, A. (2017). Ortaokul öğretmenlerinin FeTeMM (fen-teknoloji-mühendislik-matematik) farkındalıklarının farklı değişkenlere göre değerlendirilmesi. Sakarya University Journal of Education, 7(3), 584-599.
  • Dugger, W. E. (1993, Aralık). The relationship between technology, science, engineering, and mathematics. American Vocational Association Conference’da sunulmuş bildiri, Nashville.
  • Dugger, W. E. (2010, Aralık). Evolution of STEM in the United States. 6th Biennial International Conference on Technology Education Research’da sunulmuş bildiri, Avusturalya.
  • El-Deghaidy, H., & Mansour, N. (2015). Science teachers’ perceptions of STEM education: Possibilities and challenges. International Journal of Learning and Teaching, 1(1), 51-54.
  • Eroğlu, S. & Bektaş, O. (2016). STEM eğitimi almış fen bilimleri öğretmenlerinin stem temelli ders etkinlikleri hakkındaki görüşleri. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi-Journal of Qualitative Research in Education, 4(3), 43-67.
  • Honey, M., Pearson, G. & Schweingruber, H. (Ed.) (2014). STEM integration in K-12 education: Status, prospects, and an agenda for research. Washington, D.C.:The National Academies.
  • Hsu, M., Purzer, S. & Cardella, M. E. (2011). Elementary teachers’ views about teaching design, engineering, and technology. Journal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 1(2).
  • Johnson, B. & Christensen, L. (2014). Nitel araştırma. S. B. Demir (Çev. Ed.), Eğitim araştırmaları: Nicel, nitel ve karma yaklaşımlar (M. Bütün, Çev.) içinde (s. 375-408). Ankara: Eğiten.
  • Karakaya, F., Ünal, A., Çimen, O. & Yılmaz, M. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin STEM yaklaşımına yönelik farkındalıkları. JRES, 5(1), 124-138.
  • Kızılay, E. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının FeTeMM alanları ve eğitimi hakkındaki görüşleri. The Journal of Academic Social Science Studies, 47, 403-417.
  • Özbilen, A. G. (2018). STEM eğitimine yönelik öğretmen görüşleri ve farkındalıkları. Scientific Educational Studies, 2(1), 1-21.
  • Taştan-Akdağ, F. & Güneş, T. (2017). Enerji konusunda yapılan STEM uygulamaları ile ilgili fen lisesi öğrenci ve öğretmen görüşleri. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5).
  • Tekerek, B. & Karakaya, F. (2018). STEM education awareness of pre-service science teachers. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 5(2), 348-359.
  • Uğraş, M. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin STEM uygulamalarına yönelik görüşleri. The Journal of New Trends in Educational Science, 1(1), 39-54.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Yıldırım, B. & Türk, C. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının STEM eğitimine yönelik görüşleri: uygulamalı bir çalışma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 195-213.
  • Yıldırım, P. (2017). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (STEM) entegrasyonuna ilişkin nitel bir çalışma. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (35), 31-55.
  • Wang, H. H., Moore, T. J., Roehrig, G. H. & Park, M. S. (2011). STEM integration: Teacher perceptions and practice. Jour-nal of Pre-College Engineering Education Research (J-PEER), 1(2), 2.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Kızılay

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 29 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kızılay, E. (2018). STEM ALANLARININ BİRBİRLERİ İLE İLİŞKİSİ HAKKINDA FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. Eğitim Ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 5(2), 174-186.