Bu araştırmada, 7. sınıf öğrencilerinin fen bilimleri dersi kuvvet ve enerji ünitesinin öğretiminde STEM uygulamalarının kullanılmasının öğrencilerin fen bilimleri dersine karşı tutumlarında meydana gelen değişimleri ortaya koymak ve öğrencilerin STEM uygulamaları hakkındaki görüşlerini tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı Kastamonu il merkezinde bulunan bir devlet ortaokulun 7. sınıflarından 7-D ve 7-E şubelerinde öğrenim gören 52 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, hem nicel hem de nitel veri toplama araçları bir arada kullanılmıştır. STEM etkinliklerinin öğrencilerin fen bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisini belirlemek amacıyla deneysel araştırma yöntemlerinden ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Ayrıca, deney grubundaki öğrencilerin STEM destekli öğretimle ilgili görüşlerinin alınması amacıyla Yarı Yapılandırılmış Görüşme ile nitel veriler toplanmıştır. Araştırmada, her iki gruba ön-test ve son-test olmak üzere nicel veri toplama aracı olarak 20 maddeden oluşan Fen Bilimleri Tutum Ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, STEM uygulamaları ile destekli derslerin işlendiği deney grubu öğrencilerinin fen bilimleri dersine karşı tutumları, kontrol grubundaki öğrencilerle karşılaştırıldığında deney grubu öğrencilerinin lehine anlamlı bir farkın olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, sadece deney grubu öğrencileri ile yarı yapılandırılmış görüşme sonuçlarına göre STEM uygulamalarıyla desteklenerek işlenen derslerin eğlenceli ve aktif geçtiği, konuların daha iyi anlaşıldığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Fen derslerinde STEM uygulamalarına daha fazla yer verilmesi önerilmektedir.
The aim of the study is to reveal the changes and developments that occur in the students’ attitudes towards science lesson after STEM practices while teaching the force and energy unit in the curriculum of the 7th graders, and to determine these students’ opinions on STEM. The study was conducted with 52 students randomly selected from the 7th graders who were in classrooms 7-D and 7-E in a secondary school located in Kastamonu Province in 2016-2017 academic year. In the study, both quantitative and qualitative data collection tools are used together. A semi-experimental model with pre-test post-test control group from the experimental models is used to determine the students' attitudes towards the science course of the STEM applications. In the study, the Science Attitudes Scale, which consists of 20 items as a quantitative data collection tool was used as pre-test and post-test to both groups. Semi-Structured Interview consisting of 5 items was used for the students in the experiment group to determine their opinions about teaching with STEM applications. As a result of the data analysis, it is revealed that the students of the experimental group had a significant difference in favor of the attitudes towards the science lesson. In addition, according to the semi-structured interview applied only to the experimental group students, it is concluded that the lessons taught by supporting STEM applications were fun and active, and the topics were understood better. It is recommended that more STEM applications in science be included lessons.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.