Araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi
standartlarına yönelik öz yeterliklerinin belirlenmesi ve öğrencilerin öz
yeterliklerinin cinsiyet, sınıf, öğrenim görülen program ve kişisel bilgisayara
sahip olma durumu değişkenlerine göre farklılaşma durumlarının incelenmesidir. Araştırma
tarama modelindedir. Araştırma evrenini 2012-2013 öğretim yılı güz yarıyılında
bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesi 1. ve 4. sınıflarında öğrenim gören
öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise evren
içerisinden uygun örnekleme yöntemi ile seçilen 568 kişiden oluşmuştur. Veri
toplama aracı olarak beşli Likert tipinde 6 alt boyut ve 41 maddeden oluşan “Öğretmen
Adaylarının Eğitim Teknolojileri Standartları İle İlgili Yeterlikleri Ölçeği”
kullanılmıştır. Verilerin analizinde, dağılımın normallik varsayımını
karşılamaması nedeniyle Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis H testleri
kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğretmen adaylarının
eğitim teknolojisi standartlarına yönelik öz yeterlik algılarının genel olarak
yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının kendilerini en
yeterli gördükleri boyut verimlilik ve mesleki uygulamalar iken en az yeterli
gördükleri boyut ise sosyal, etik, yasal ve insani konular boyutudur. Öğretmen
adaylarının öz yeterlikleri arasında cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir
farka ulaşılmazken, sınıf, öğrenim görülen program ve kişisel bilgisayara sahip
olma durumu değişkenlerine göre anlamlı farklılık bulunmuştur.
eğitim teknolojisi eğitim teknolojisi standartları öz yeterlik öğretmen adayları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |