Bu araştırmada çevrimiçi ortamda yazılı dönüt
verme sürecinin, öğrencilerin çevrimiçi öğrenme ortamına katılma davranışlarına
etkisi incelenmiştir. Olgu bilim olarak desenlenen çalışmaya 43 öğrenci
katılmıştır. Araştırmacılar, “Eğitimde Materyal Tasarımı ve Kullanımı” dersi
kapsamında Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde öğrenim gören
öğrencilerden, alan bilgileri çerçevesinde belirlenen okuma parçalarını
okumalarını ve ilgili konularda yansıtıcı yazılar yazmalarını istemişlerdir. Öğrenciler
toplam yedi okuma parçası okumuştur ve onlara ilişkin yansıtıcı yazıları
yazmışlardır. Öğrenciler yansıtıcı yazılarını bir öğrenme yönetim sistemi
(Moodle) üzerinden dersin öğretim elemanına göndermişlerdir. Öğretim elemanı,
öğrenci yansıtmalarını inceleyerek onlara haftalık dönütler vermiştir. Gerçekleştirilen
araştırmada, öğrenci katılım davranışları; yansıtıcı yazılar, araştırmacı
günlükleri, odak grup görüşmeleri ve sistem log bilgileri üzerinden
incelenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin çevrimiçi ortamında en fazla
birinci ödev süresince bulunma sıklığı gösterdiği, en düşük bulunma sıklığını
ise ikinci yansıtma ödevi süresince gösterdiği görülmüştür. Öğrencilerin ikinci
yansıtma ödevinden sonraki süreçte çevrimiçi ortamda bulunma sıklıklarında
artış olduğu belirlenmiştir. Bu sonuçlara ek olarak, öğrencilerin birinci
yansıtma ödevlerinde yansıtıcı bakış açısı sergileme davranışlarının (analiz,
sentez, değerlendirme, eleştirel bakış, yorum yapma vb.) çok düşük seviyede
olduğu görülmüştür. Ancak çevrimiçi ödev gönderme ve dönüt alma süreci boyunca
öğrencilerin yansıtıcı bakış açısı sergileme durumlarında artış olduğu
görülmüştür. Sonuç olarak, öğrencilerin ödev gönderme davranışları ile sistemde
bulunma durumları paralellik göstermemiş, ödev gerçekleştirme davranışlarının
gerekçesi içsel motivasyon olarak belirlenmiştir.
In this
research, the effect of the online feedback process on the student engagement
behaviors in the online learning environment was investigated. 43 students were
participated in the study designed as phenomenology. The researchers asked
students from the Department of Computer Education and Instructional Technology
in the scope of “The Design and Use of Materials in Education” course to read
the reading texts from their field and write reflective writings on the related
topics. The students read a total of seven reading texts and wrote reflective
writings about them. The students sent their reflective writings to the
instructor through a learning management system (Moodle). The instructor
examined their reflections and gave them weekly feedback. In the research,
student engagement behaviors were examined through reflective writings, research
diaries, focus group interviews and system log information. As a result of the
research, it was seen that students showed the highest frequency of engagement behaviors
in the first assignment period in the online environment and the lowest
frequency was found during the second assignment. It was determined that after
the second assignment, the frequency of student engagement behaviors in the
online environment was increased. In addition to these results, it was
determined that students' reflective perspective behaviors (analysis, synthesis,
evaluation, critical review, commenting, etc.) during the first assignment were
very low. However, it was seen that during the process of online assignment and
feedback, students' reflective perspective behaviors were increased. In
conclusion, the behaviors of students’ sending assignments were not parallel to
the behaviors of students’ presence in the system. It was determined that the
reason for students’ doing their assignments was intrinsic motivation.
online learning reflective thinking feedback student behavior
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |