In this study, it is aimed to reveal the opinions of the pre-service teacher
candidates attending the Pedagogical Formation Education Certificate Program in
the 2015-2016 academic year on the use of blogs with small and large groups in
the teaching process, and to determine their views on the integration of
various activities in different sub-processes of teaching. For this purpose,
two classes were studied. First class was divided into groups and each group
worked on its own blog page, and the second class was divided into groups to
allow all groups to work on a single blog page. In the Instructional
Technologies and Material Design course, the activities held every week were
shared in the blog environment and comments were made. Pre-service teacher
candidates’ opinions were taken in writing. In this context, the study is a
qualitative case study. The findings were analyzed by using content analysis
method and presented as themes and supported with visuals.
Blog blogfolio e-portfolio pre-service teacher candidate cooperative learning
Bu çalışmada, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında
Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı'na devam eden öğretmen adaylarının öğretim sürecinde
küçük ve büyük grupla blog kullanımına ilişkin görüşlerini ortaya koymak,
öğretimin farklı alt süreçlerinde çeşitli etkinliklerle bütünleştirmeye ilişkin
görüşlerini belirlemek amaçlanmaktadır. Bu amaçla iki sınıfla çalışılmıştır.
İlk sınıf gruplara ayrılarak her bir grubun kendine ait blog sayfasında
çalışması, ikinci sınıf da gruplara ayrılarak, tüm grupların tek bir blog
sayfasında çalışmaları sağlanmıştır. Öğretim Teknolojileri ve Materyal
Tasarımı dersinde her hafta yapılan etkinlikler blog ortamında paylaşılmış ve
yorumlar yapılmıştır. Öğrencilerin görüşleri yazılı olarak alınmıştır. Bu
bağlamda çalışma, nitel bir durum çalışmasıdır. Bulgular içerik analizi
yöntemiyle analiz edilerek temalar halinde kodlanmış ve görsellerle
desteklenerek sunulmuştur.
Blog blogfolyo e-portfolyo öğretmen adayı işbirlikli öğrenme
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |