Kitlesel açık çevrimiçi dersler internet kullanımının
yaygınlaşması ile birlikte daha geniş kitleler tarafından tercih edilmeye
başlanmıştır. Eğitimciler tarafından önümüzdeki yıllarda daha fazla tercih
edileceği düşünülen kitlesel açık çevrimiçi derslerde dersi yarıda bırakması
önemli bir sorundur. Gerçekleştirilen araştırmada kitlesel açık çevrimiçi
derslere katılan bireylerin dersleri tamamlama durumları cinsiyet, yaş,
mezuniyet türü, sistem kullanım durumu, katılma nedenleri ve özerk öğrenme
potansiyeli değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada nicel
araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
örneklemi 63 erkek ve 64 kadın olmak üzere toplam 127 kişiden oluşmaktadır.
Örneklem seçiminde amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklem
benimsenmiştir. Katılımcıların kitlesel açık çevrimiçi ders almış olmaları
ölçüt olarak belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar
tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ile Arslan ve Yurdakul (2015) tarafından
geliştirilen Özerk Öğrenme Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde
kestirimsel analiz yöntemlerinden Ki-kare testi, point-biserail korelasyon
analizi ve bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları
bireylerin kitlesek açık çevrimiçi dersleri tamamlama oranlarının cinsiyet
değişkenine göre erkeklerin lehine, yaş değişkenine göre 25-44 yaş aralığı
lehine, mezuniyet türüne göre lisans ve lisansüstü mezunların lehine anlamlı
bir şekilde yüksek olduğu tespit edilmiştir. Sistem kullanma durumlarına ve
özerk öğrenme potansiyellerine göre ise anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.
Bunun yanı sıra bireylerin kitlesel açık çevrimiçi derslere katılma nedenleri
arttıkça dersi tamamlama oranlarının arttığı görülmüştür.
kitlesel açık çevrimiçi dersler uzaktan eğitim özerk öğrenme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |