Araştırmanın amacı mikro düzeyli BT öğretim stratejilerinin fen bilgisi öğretmen adaylarının 5E modeline göre hazırladıkları ders planı uygulamalarına yansımalarını ortaya çıkarmak ve BT öğretim uygulamaları ile bu uygulamaların onların öğretmenlik mesleki gelişimlerine olan etkileri hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Çalışma nitel ve nicel içerikleri birlikte barındıran çoklu yöntemleri içermektedir. Bu noktada nitel ve nicel içerikli basit betimsel araştırma yönteminden yararlanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Eğitim Fakültesinde Fen Bilgisi öğretmenliği 2. sınıfta öğrenim gören 70 öğretmen adayı oluşturmaktadır (25 Bay, 45 bayan). Araştırmada veri toplama aracı olarak Bilişim Teknolojileri Görüş Formu ve öğretmen adaylarının 5E Modeline göre hazırladıkları Ders Planları kullanılmıştır. Uygulama Bilgisayar I ve II, Fen ve Teknoloji Programı dersleri kapsamında yürütülmüştür. Bilişim Teknolojileri Görüş formunda yer alan çoktan seçmeli sorularının analizinde betimsel analiz (frekans, yüzde vd.) kullanılmıştır. Formda yer alan açık uçlu sorularda ve ders planları analizinde betimsel analiz uygulanmıştır. Bulgularda BT uygulamalarının 5E Modeline göre hazırlanan ders planlarında sıklıkla değerlendirme, giriş ve derinleştirme basamaklarında kullanıldığı ve bu planlarda sıklıkla “Dijital Eğitsel Oyunlar (Learning Apps)”, “Video Yönetme ve Paylaşma (Edpuzzle)” ve “Tartışma/Günlük Grubu (Padlet)” vb. araçların tercih edildiği tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının gelecekte fen derslerinde kullanmayı planladıkları BT araçların olarak “Tartışma/Günlük Grubu (Padlet)”, “Power Point”, “Dijital Eğitsel Oyunlar (Learning Apps)”, “Video Yönetme ve Paylaşma (Epuzzle)” belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının BT uygulamalarını fen öğretimi için gerekli gördüğü ve BT eğitiminin öğretmenlik mesleki becerilerine katkı sağladığı ortaya çıkmıştır.
Fen eğitimi 5E ders planı Bilişim Teknolojileri Web 2.0 araçları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |