Bu projenin amacı, hemşirelerin bilgisayar teknolojilerine dayalı uzaktan hemşirelik eğitimine ilişkin algılarını belirlemektir. Projenin araştırma alanı Eskişehir ilinde kamu hastanelerinde çalışan hemşirelerdir. Araştırma, ölçek geliştirme ve hemşirelerin uzaktan hemşirelik eğitimine ilişkin algılarını belirleme çalışmalarından oluşmaktadır. 24 ay süren projede; ilk yıl, ölçek geliştirme çalışmaları (ölçek maddelerinin oluşturulması ve kapsam geçerliliği için uzman görüşünün alınması, pilot çalışma ve ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmaları); ikinci yıl: uygulama ve raporlaştırma (hemşirelerin uzaktan hemşirelik eğitimine ilişkin algılarının belirlenmesi, verilerin analizi ve rapor haline getirme) çalışmaları yer almıştır. Bu makalede ölçeğin uygulama sonuçları yer almakta, ölçek geliştirme çalışmalarına yer verilmemektedir. Ölçekten alınan toplam puan, hemşireler arasında uzaktan eğitime ilişkin algı puanını vermekte, alınan puan yükseldikçe algı düzeyinin yükseldiği şeklinde değerlendirilmektedir. Bu araştırmada, hemşirelerin uzaktan hemşirelik eğitimine ilişkin algıları ve algıları etkileyen faktörler; yüzdelik sayılar ve ortalamalar; karşılaştırmalı istatistiksel analizlerde iki grup ortalaması arasındaki fark ilişkisiz grup t testi, 3 grup arasındaki fark tek yönlü varyans analizi (Anova) ile incelendi. Hemşirelerin %57.52’si ortalamanın üstünde puan aldığı görülmektedir. Analiz sonuçlarına göre araştırmaya dâhil edilen hemşirelerin uzaktan hemşirelik eğitimine ilişkin algılarının yüksek düzeyde olmadığı söylenebilir. Yaş, eğitim düzeyi, çalışma yılı, çalışma şekilleri, işyerinde internet bağlantılı bilgisayara sahip olma durumu, internet kullanma durumu, uzaktan eğitim programlarına katılma isteği ile ölçek toplam puanı arasında anlamlı ilişki bulundu. Bu bulgulara dayalı olarak hemşirelerin uzaktan eğitime ilişkin algılarının yüksek düzeye çıkarılması için uzaktan öğrenme ortamları yoluyla hizmet içi eğitim derslerinin geliştirilmesi ve etkililiğinin değerlendirilmesi ve ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışmalarının farklı gruplarda tekrarlanması ve sonuçların karşılaştırılması önerilebilir.
Anadolu Üniversitesi
1406E331
Prof. Dr. Nuray Gökçek Karaca'ya, Prof. Dr. Gülsün Meriç'e, ve Doç. Dr. Erol Karaca'ya projeye katkılarından dolayı teşekkür ediyorum.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1406E331 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 2 |