COVID-19 salgını, tüm eğitim sistemini tehlikeye atarak ve yaşamı tamamen durdurarak benzeri görülmemiş zararlara neden olmuştur. Çevrimiçi öğrenmeye hızlı geçiş ile, öğrenciler uzaktan eğitimin bilinmeyenleri nedeniyle çok fazla stres ile mücadele etmek durumunda kalmışlardır. Ne yazık ki, uzaktan eğitime geçişin 2020'de bitmesi beklenirken, bu süre beklenmedik bir biçimde uzamıştır ve günümüzde çevrimiçi öğretme ve öğrenme eğitimin kaçınılmaz bir parçası haline gelmiştir. Buna ek olarak, bilgisayarların evlerde eğitim amaçlı kullanımının hızla artımasının öğrencilerin performansı ve tutumları üzerindeki etkisi, incelenmesi gereken çok önemli bir soru haline gelmekedir. Bilgisayarlar tamamlayıcı olmaktan, öğrenme ortamının ve öğrencilerin günlük yaşamının çekirdeği olmaya geçmesi durumu, öğrenme sürecine müdahale ederek, öğrencilerin sosyal ve entelektüel gelişim fırsatlarını ciddi bir ölçüde kısıtlayabilir. Evde eğitim amaçlı bilgisayar kullanımının bu derece büyümesinin olası sonuçları incelenmelidir. Bu nedenle, bu çalışma bilgisayar kullanımının öğrencilerin okuma alışkanlıkları ve okula karşı tutumları ile ilişkili olup olmadığını anlamaya amaçlamaktadır. Bu hipotize edilmiş modeli test etmek için “Yapısal Eşitlik Modelleme” tekniği kullanılmıştır. Öğrencilerin bilgisayar kullanımı ile okuma alışkanlıkları ve okula yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi gösteren yol modeli test edilmiştir. Yol modeli analizine göre, evde bilgisayar kullanımı ile okula karşı tutum arasında ve evde bilgisayar kullanımı ile okuma keyfi süresi arasında negatif bir ilişki olduğu görünmektedir.
The COVID-19 pandemic has caused unprecedented damages by putting lives into a complete shutdown endangering the entire education system. With the swift shift to online learning, students have to face numerous types of struggles causing a lot of stress due to the unknowns of distance learning. Unfortunately, although this transition was supposed to end in 2020, it was inevitably prolonged and it looks like online teaching and learning will be an inevitable part of education. In addition to that, as use of technology continues its rapid growth among students, both within and outside of the educational context, its effect on students’ performance and attitudes becomes an increasingly important question to address. If computers move from being supplements to being the core of the learning environment and students’ daily life, this may constraint opportunities for social and intellectual development interfering with the learning process. This study will try to understand if computer and Internet use are correlated with students’ reading habits and attitudes toward school. For testing that hypnotized model, the technique of SEM (Structural Equation Modeling) is used. The path model indicating the relationship between students’ computer use and their reading habits and attitudes toward school is tested. According to the path model analysis, computer and Internet use in school are positively related with Internet use at home that seems to have a negative relationship with reading enjoyment time.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Ocak 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 1 |