Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BASIN İŞLETMELERİNDE REKLAM OLGUSUNUN ÖNEMİ

Yıl 2008, Sayı: 3, 125 - 134, 02.03.2008

Öz











İşletmelerde reklam en önemli tanıtım unsurlarından
birisidir. Basın işletmeleri açısından düşünüldüğünde ise reklam hem bir tanıtım
aracı, hem de işletmenin ayakta kalmasını sağlayan bir gelir kaynağıdır. Basın
işletmeleri, kurumsal bazda reklamlarını, gazete, dergi, televizyon gibi reklam
mecralarını kullanarak yapmaktadırlar. Bu noktadan bakıldığında reklam,
pazarlama karmasının önemli bileşenlerinden birisi sayılmaktadır. Gelir kaynağı
olarak bakıldığında ise, basın işletmeleri açısından reklamın önemi
vazgeçilmezdir. Basın işlenmelerinin satış gelirlerinden elde ettiği payın son derece
az olduğu göz önüne alındığında reklam gelirlerinin ne kadar önemli olduğu daha
net algılanabilecektir. Basın işletmeleri için reklam, sözü edilen ikili yapı
(tanıtım aracı, gelir) nedeniyle önemli bir faktördür.



Kaynakça

  • AKBULUT, Tan N. - BALKAŞ E. (2006). Adım Adım Reklam Üretimi Reklam Filmi Prodüksiyonu. İstanbul: Beta Basım A.Ş.
Yıl 2008, Sayı: 3, 125 - 134, 02.03.2008

Öz

Kaynakça

  • AKBULUT, Tan N. - BALKAŞ E. (2006). Adım Adım Reklam Üretimi Reklam Filmi Prodüksiyonu. İstanbul: Beta Basım A.Ş.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çiğdem Batu Dı̇rı̇k Bu kişi benim

Aslı Elgün

Yayımlanma Tarihi 2 Mart 2008
Gönderilme Tarihi 2 Ocak 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Batu Dı̇rı̇k Ç., & Elgün, A. (2008). BASIN İŞLETMELERİNDE REKLAM OLGUSUNUN ÖNEMİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(3), 125-134.
AMA Batu Dı̇rı̇k Ç, Elgün A. BASIN İŞLETMELERİNDE REKLAM OLGUSUNUN ÖNEMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. Mart 2008;(3):125-134.
Chicago Batu Dı̇rı̇k Çiğdem, ve Aslı Elgün. “BASIN İŞLETMELERİNDE REKLAM OLGUSUNUN ÖNEMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 3 (Mart 2008): 125-34.
EndNote Batu Dı̇rı̇k Ç, Elgün A (01 Mart 2008) BASIN İŞLETMELERİNDE REKLAM OLGUSUNUN ÖNEMİ. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 3 125–134.
IEEE Batu Dı̇rı̇k Ç. ve A. Elgün, “BASIN İŞLETMELERİNDE REKLAM OLGUSUNUN ÖNEMİ”, Yeni Düşünceler Dergisi, sy. 3, ss. 125–134, Mart 2008.
ISNAD Batu Dı̇rı̇k Çiğdem - Elgün, Aslı. “BASIN İŞLETMELERİNDE REKLAM OLGUSUNUN ÖNEMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 3 (Mart 2008), 125-134.
JAMA Batu Dı̇rı̇k Ç, Elgün A. BASIN İŞLETMELERİNDE REKLAM OLGUSUNUN ÖNEMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2008;:125–134.
MLA Batu Dı̇rı̇k Çiğdem ve Aslı Elgün. “BASIN İŞLETMELERİNDE REKLAM OLGUSUNUN ÖNEMİ”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 3, 2008, ss. 125-34.
Vancouver Batu Dı̇rı̇k Ç, Elgün A. BASIN İŞLETMELERİNDE REKLAM OLGUSUNUN ÖNEMİ. Yeni Düşünceler Dergisi. 2008(3):125-34.