Reklamın
kültürden etkilendiği bilinen bir gerçektir. Özellikle uluslararası reklam kültürden
etkilenmekte ve uluslararası reklam araştırmalarında kültür ile kültürel
faktörler incelenmektedir. Bu çalışmada daha önceki yıllarda yapılmış olan
araştırmalardan derlenen bilgiler ışığında reklamlarda kültüre ait değerlerin
nasıl kullanıldığı Hofstede’in ve Hall’un kültürel yaklaşım modelleri ve
Franzen’in televizyon reklam formatları ile incelenerek kültürlerarası bir
karşılaştırma yapılmış, kültürlerarası reklam biçimlerinin benzerlikleri ile
farklılıkları ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2011 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 6 |