Üretimin çeşitlenerek yüksek düzeylere ulaştığı günümüzde sayısız
ürün/hizmet bulmak mümkün olmakta, bu ürünlerin/hizmetlerin farklı
kalitelerdeki benzerlerine kolayca rastlanmaktadır. Bu noktada kurumlar hedef
kitlelerine ulaşıp ürünlerini/ hizmetlerini anlatmak ve satın alma kararlarını
etkilemek üzere pozitif algı yaratmak için fırsatlar aramaktadır; ancak bu
durum gerek zaman basksı, gerek müşterilerin isteksizliği gibi nedenlerle
mümkün olamamaktadır. Kurumlar da bu sıkıntıları gidermek için yeni iletişim
ortamlarına yönelmektedir.
Bu yeni iletişim ve pazarlama ortamlarında kurumlar, “en iyi müşteri
gönüllü müşteridir” prensibiyle yarattıkları inovatif stratejiler doğrultusunda,
mesajlarını sanal ortamda ulaştırma çabası içerisine girmektedir. İşte bu
çabaların bir sonucu olarak kurumsal web siteleri, eklenen linklerle daha eğlenceli
hale getirilmeye çalışılmakta ya da müşteriyle doğrudan iletişim kurabilecek
ve kurumun sitesinden ayrı “reklâm oyunu sitesi” şeklinde yeni bir yapılanmaya
gitmektedir. Böylelikle müşteriye kendi rızasıyla, eğlence, oyun, reklâm,
toplu olarak sunulmakta ve pozitif algı yaratılarak doğrudan etkileşim sağlanmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2011 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 6 |