Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING)

Yıl 2011, Sayı: 6, 137 - 156, 01.11.2011

Öz











Üretimin çeşitlenerek yüksek düzeylere ulaştığı günümüzde sayısız
ürün/hizmet bulmak mümkün olmakta, bu ürünlerin/hizmetlerin farklı
kalitelerdeki benzerlerine kolayca rastlanmaktadır. Bu noktada kurumlar hedef
kitlelerine ulaşıp ürünlerini/ hizmetlerini anlatmak ve satın alma kararlarını
etkilemek üzere pozitif algı yaratmak için fırsatlar aramaktadır; ancak bu
durum gerek zaman basksı, gerek müşterilerin isteksizliği gibi nedenlerle
mümkün olamamaktadır. Kurumlar da bu sıkıntıları gidermek için yeni iletişim
ortamlarına yönelmektedir.



Bu yeni iletişim ve pazarlama ortamlarında kurumlar, ““en iyi müşteri
gönüllü müşteridir” prensibiyle yarattıkları inovatif stratejiler doğrultusunda,
mesajlarını sanal ortamda ulaştırma çabası içerisine girmektedir. İşte bu
çabaların bir sonucu olarak kurumsal web siteleri, eklenen linklerle daha eğlenceli
hale getirilmeye çalışılmakta ya da müşteriyle doğrudan iletişim kurabilecek
ve kurumun sitesinden ayrı ““reklâm oyunu sitesi” şeklinde yeni bir yapılanmaya
gitmektedir. Böylelikle müşteriye kendi rızasıyla, eğlence, oyun, reklâm,
toplu olarak sunulmakta ve pozitif algı yaratılarak doğrudan etkileşim sağlanmaktadır.



Kaynakça

  • AYALON, N. (2009). Social Media: Creating Commercial Buzz Through web Games. http://www.mediamanagementcenter.org/social/whitepapers/AYALON.pdf. Erişim Tarihi: 18.09.2010.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mikail Bat

Mine Saran Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Kasım 2011
Gönderilme Tarihi 30 Eylül 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Bat, M., & Saran, M. (2011). KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING). Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(6), 137-156.
AMA Bat M, Saran M. KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING). Yeni Düşünceler Dergisi. Kasım 2011;(6):137-156.
Chicago Bat, Mikail, ve Mine Saran. “KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING)”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 6 (Kasım 2011): 137-56.
EndNote Bat M, Saran M (01 Kasım 2011) KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING). Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 6 137–156.
IEEE M. Bat ve M. Saran, “KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING)”, Yeni Düşünceler Dergisi, sy. 6, ss. 137–156, Kasım 2011.
ISNAD Bat, Mikail - Saran, Mine. “KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING)”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 6 (Kasım 2011), 137-156.
JAMA Bat M, Saran M. KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING). Yeni Düşünceler Dergisi. 2011;:137–156.
MLA Bat, Mikail ve Mine Saran. “KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING)”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 6, 2011, ss. 137-56.
Vancouver Bat M, Saran M. KURUMLAR İÇİN YENİ BİR İLETİŞİM ORTAMI: REKLAM OYUNLARI (ADVERGAMING). Yeni Düşünceler Dergisi. 2011(6):137-56.