The fact that the newspapers were transformed in line with internet technology and integrated into the new media environment brought the change in news and journalism both in content and the form. Journalism online enabled journalism to take advantage of the features of new media such as digitization, hypertextuality, interactivity, propagation, multimedia and virtuality. However, most of the online newspapers are making use of these features obtained by means of new media to make more money. Many different techniques are used in order to increase visitor traffic and session duration in online newspapers both in Turkey and other countries which in turn reduces the confidence and interest in news and the reporter. In the study from this point of view, it is aimed to bring out how online newspapers manipulate the news and the reader using techniques such as gallery and video journalism, search engine journalism and clickbait journalism and how these techniques are used.
Gazetelerin, internet teknolojisi ekseninde dönüşüme uğrayıp yeni medya ortamına uyum sağlaması, haberin ve haberciliğin gerek içerik gerekse de biçimsel olarak değişmesine neden olmuştur. Haberciliğin çevrimiçi ortamda yapılması, onun yeni medyanın sahip olduğu sayısallık, hipermetinsellik, etkileşimlilik, yayılım, çoklu ortam ve sanallık gibi özelliklerinden yararlanmasına imkân sağlamıştır. Ancak, çevrimiçi ortamda yayın yapan gazetelerin çoğu yeni medya aracılığıyla eriştikleri bu imkânları haberciliğin haricinde daha fazla gelir elde etmek için kullanmaktadır. Gerek Türkiye’deki gerekse de diğer ülkelerdeki çevrimiçi gazetelerde, ziyaretçi trafiği ve ziyaretçi süresini arttırmak için birçok farklı teknik kullanılmaktadır bu ise habere ve haberciye olan güveni ve ilgiyi azaltmaktadır. Bu noktadan hareketle yapılan çalışmada, çevrimiçi gazetelerin, galeri ve video haberciliği, arama motoru haberciliği ve tık tuzağı haberciliği tekniklerini kullanarak haberi ve okuyucuyu nasıl manipüle ettiğini ve bu tekniklerin nasıl kullanıldığını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır.
Çevrimiçi Gazete Tık Tuzağı Haberciliği Arama Motoru Haberciği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 11 |