Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

THE METHODS TO INCRASE VISITOR TRAFFIC AND SESSION DURATION IN ONLINE NEWSPAPERS

Yıl 2019, Sayı: 11, 19 - 34, 28.06.2019

Öz






The fact that the newspapers were transformed in line with internet technology and integrated into the new media environment brought the change in news and journalism both in content and the form. Journalism online enabled journalism to take advantage of the features of new media such as digitization, hypertextuality, interactivity, propagation, multimedia and virtuality. However, most of the online newspapers are making use of these features obtained by means of new media to make more money. Many different techniques are used in order to increase visitor traffic and session duration in online newspapers both in Turkey and other countries which in turn reduces the confidence and interest in news and the reporter. In the study from this point of view, it is aimed to bring out how online newspapers manipulate the news and the reader using techniques such as gallery and video journalism, search engine journalism and clickbait journalism and how these techniques are used.

Kaynakça

  • ACHARYA, Ujjwall (2010). Online Media Ethics: A Study of Issues of Ethical Standard of Nepal’s Online Media. http://research.butmedia.org/wp-content/uploads/2014/10/BUT_onlineEthics.pdf. Erişim: 01.07.2018.
  • AL JAZEERA. (2014). Türk Haber Siteleri Google Filtresine Takıldı. http://www.aljazeera.com.tr/haber/turk-haber-siteleri-google-filtresine-takildi. Erişim: 11.08. 2018.
  • BLOM, Jonas N. - HANSEN, Kenneth R. (2015). Click Bait: Forward-Reference as Lure in Online News. Journal of Pragmatics. Sayı: 76, 87-100.
  • ÇAKIR, Hamza (2007). Geleneksel Gazetecilik Karşısında İnternet Gazeteciliği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı:22, 123-149.
  • CARLSON, David (2009). A Capsule History of Online News and Information Systems. University of Florida: http://iml.jou.ufl.edu/carlson/timeline.shtml. Erişim: 17.11.2018.
  • ÇEVİKEL, Tolga (2004). Türkçe Haber Siteleri ve Türkiye’de İnternet Gazeteciliğinin Gelişimini Sınırlayan Faktörler. Uluslararası Türk-Amerikan İletişimcileri Sempozyumu. (s. 147-163). İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • CHAKRABORTY, Abhijnan - PARANJAPE, Bhargavi - KAKARLA, Sourya - GANGULY, Niloy (2016). Stop Clickbait- Detecting and Preventing Clickbaits in Online News Media. 2016 IEEE/ACM International Conference on Advances in Social Networks Analysis and Mining (ASONAM) (s. 9-16). San Francisco: IEEE.
  • CHEN, Yimin - CONROY, Niall, J.- RUBİN, Victoria, L. (2015). Misleading Online Content: Recognizing Clickbait as “False News”. Proceedings of the 2015 ACM on Workshop on Multimodal Deception (s. 15-19). Seattle, Washington: WMDD '15.
  • ÇİÇEK, Büşra (2017). Pazarlama Türkiye. Editörlerin Hilesi Okuyucuların Çilesi “Clickbait”. https://pazarlamaturkiye.com/makale/editorlerin-hilesi-okuyucularin-cilesi-clickbait/. Erişim: 09.11.2018.
  • CİVELEKER, Mert (2017). Yeni Medya ile Değişen Haber Söylemi: Hürriyet Gazetesi ve hurriyet.com.tr Örneği. 1. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı (s. 478-490). İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • DENİZ, Şadiye - ÖZEL, Elif K. (2018). Google Gazeteciliği- Dijital Çağda Bir ‘Gerekli Kötü’ Olarak SEO Haberleri ve Haberin ‘Tık’ Uğruna Deformasyonu. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences. Sayı: 55, 77-112.
  • DEUZE, Mark - BRUNS, Axel - NEUBERGER, Christoph (2007). Preparing For An Age Of Participatory News, Journalism Practice. Cilt:1 Sayı: 3, 322-338.
  • DÖNMEZ, İ. Hakan (2010). İnternet Haberciliğinde Tıklanma Kaygısı ve ‘Kapan’ Manşetler. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Sayı: 14, 105-129.
  • DUMAN, Kenan (2018). Arama Motorları ve İnternet Haberciliğine Etkileri: Türk İnternet Haber Medyası Örneği. Selçuk İletişim Dergisi. Cilt:11 Sayı:1, 257-287.
  • EZGİMEN, Kaan (2016). YouTube Kullanıcılarını Tuzağa Düşüren Clickbait Videolara Geçit Vermeyecek. https://www.tamindir.com/haber/youtube-kullanicilarini-tuzaga-dusuren-clickbait-videolara-gecit-vermeyecek_25320/. Erişim: 17.01.2019.
  • FINGAS, Jon (2017). Snapchat Fights Clickbait in Discover Stories. https://www.engadget.com/2017/01/23/snapchat-fights-discover-clickbait/. Erişim: 13.01.2019.
  • GEÇKİL, Ayşe - MÜNGEN, Anıl A. - GÜNDOĞAN, Esra; KAYA, Mehmet (2018). A Clickbait Detection Method on News Sites. International Conference on Advances in Social Networks Analysis and Mining (s. 932-937). San Francisco: IEEE.
  • GİOMELAKİS, Dimitrios - VEGLİS, Andreas (2015). Investigating Search Engine Optimization Factors in Media Websites: The Case of Greece. Digital Journalism. Cilt: 4 Sayı:3, 379-400.
  • Google. https://www.google.com/webmasters/tools/spamreportform?hl=tr. Erişim: 05.03.2019.
  • GÜRCAN, Halil İ. (1999). Sanal Gazetecilik. Eskişehir: Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • GÜZEL, Mehmet - ÖZMEN, Kürşat (2018). Google Tekelinde Haberciliğin Dönüşümü. Akdeniz İletişim Dergisi. Sayı: 29, 206-229.
  • HAAK, Van Der B. - PARKS, Michael - CASTELLS, Manuel (2012). The Future of Journalism: Networked Journalism. International Journal of Communication 6. 2923-2938.
  • İNCE, Mustafa (2018a). Haber Edinme Aracı Olarak İnternet ve İnternet Haberciliği. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • İNCE, Mustafa (2018b). İnternet Haberciliğinde Çok Tıklanma Beklentisi ve Tuzak Başlıklar. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı:2, 297-313.
  • İNUĞUR, Nuri M. (2005). Basın ve Yayın Tarihi. İstanbul: Der Yayınları.
  • IŞIK, Umur - KOZ, Konur Alp (2009). Cinsellik Üzerinden "Tık Ticareti": İnternet Haberciliği Üzerine Bir İnceleme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. Sayı: Güz (29), 167- 188.
  • IŞIK, Umur - KOZ, Konur Alp (2014). Çöp Yığınlarında Haber Aramak: İnternet Gazeteciliği Üzerine Bir Çalışma. Humanities Science. Cilt: 9 Sayı:2, 27-43.
  • KALSIN, Berrin (2016). Geçmişten Geleceğe İnternet Gazeteciliği: Türkiye Örneği. The Journal of Academic Social Science Studies. Sayı:42, 75-94.
  • NOCI, Javier D. (2013). A History Of Journalism On The Internet: A State Of The Art And Some Methodological Trends. Revista internacional de Historia de la Comunicación. Sayı:1, 253-272.
  • ÖZEL, Elif K. - DENİZ, Şadiye (2018). Google Gazeteciliği mi Empati Editörlüğü mü Gazetecilikte SEO Editörlüğü ve Dönüşen Gazetecilik Pratikleri Üzerine Bir Araştırma. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Sayı:30, 164-190.
  • ÖZYAL, Burak (2016). Tık Odaklı Habercilik: Tık Odaklı Haberciliğin Türk Dijital Gazetelerindeki Kullanım Biçimleri. Global Media Journal TR Edition. Sayı:12, 273-301.
  • PRITCHARD, Maritha (2017). The Applıcation of The Expressiveness Quotient in The Analysis of Responses To Social Media Parody Accounts. Tshwane Universty of Technology. Yayınlanmış Doktora Tezi.
  • RICHMOND, Shane (2008). How SEO is Changing Journalism. British Journalism Review. Cilt: 19 Sayı: 4, 51–55.
  • SABAH (2014). Google'dan Haber Sitelerine Şok Eden Ceza. sabah.com.tr: https://www.sabah.com.tr/teknoloji/2014/09/17/googledan-haber-sitelerine-buyuk-sok. Erişim: 08.09.2018.
  • SÜTCÜ, Cem S. - AYTEKİN Çiğdem (2018). Veri bilimi. İstanbul. Paloma Yayınevi.
  • TANDOC, Edson C. (2014). Journalism is twerking? How web analytics is changing the process of gatekeeping. New Media & Society. Cilt: 16 Sayı: 4, 559-575.
  • TOKGÖZ, Oya (2003). Temel Gazetecilik. İstanbul: İmge Kitapevi.
  • ZUCKERBERG, Marc (2018). Facebook. A Blueprint for Content Governance and Enforcement. https://www.facebook.com/notes/mark-zuckerberg/a-blueprint-for-content-governance-and-enforcement/10156443129621634/. Erişim:13.01.2019.

ÇEVRİMİÇİ GAZETELERDE ZİYARETÇİ TRAFİĞİ VE ZİYARETÇİ SÜRESİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK METOTLAR

Yıl 2019, Sayı: 11, 19 - 34, 28.06.2019

Öz

Gazetelerin, internet teknolojisi ekseninde dönüşüme uğrayıp yeni medya ortamına uyum sağlaması, haberin ve haberciliğin gerek içerik gerekse de biçimsel olarak değişmesine neden olmuştur. Haberciliğin çevrimiçi ortamda yapılması, onun yeni medyanın sahip olduğu sayısallık, hipermetinsellik, etkileşimlilik, yayılım, çoklu ortam ve sanallık gibi özelliklerinden yararlanmasına imkân sağlamıştır. Ancak, çevrimiçi ortamda yayın yapan gazetelerin çoğu yeni medya aracılığıyla eriştikleri bu imkânları haberciliğin haricinde daha fazla gelir elde etmek için kullanmaktadır. Gerek Türkiye’deki gerekse de diğer ülkelerdeki çevrimiçi gazetelerde, ziyaretçi trafiği ve ziyaretçi süresini arttırmak için birçok farklı teknik kullanılmaktadır bu ise habere ve haberciye olan güveni ve ilgiyi azaltmaktadır. Bu noktadan hareketle yapılan çalışmada, çevrimiçi gazetelerin, galeri ve video haberciliği, arama motoru haberciliği ve tık tuzağı haberciliği tekniklerini kullanarak haberi ve okuyucuyu nasıl manipüle ettiğini ve bu tekniklerin nasıl kullanıldığını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır.

Kaynakça

  • ACHARYA, Ujjwall (2010). Online Media Ethics: A Study of Issues of Ethical Standard of Nepal’s Online Media. http://research.butmedia.org/wp-content/uploads/2014/10/BUT_onlineEthics.pdf. Erişim: 01.07.2018.
  • AL JAZEERA. (2014). Türk Haber Siteleri Google Filtresine Takıldı. http://www.aljazeera.com.tr/haber/turk-haber-siteleri-google-filtresine-takildi. Erişim: 11.08. 2018.
  • BLOM, Jonas N. - HANSEN, Kenneth R. (2015). Click Bait: Forward-Reference as Lure in Online News. Journal of Pragmatics. Sayı: 76, 87-100.
  • ÇAKIR, Hamza (2007). Geleneksel Gazetecilik Karşısında İnternet Gazeteciliği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı:22, 123-149.
  • CARLSON, David (2009). A Capsule History of Online News and Information Systems. University of Florida: http://iml.jou.ufl.edu/carlson/timeline.shtml. Erişim: 17.11.2018.
  • ÇEVİKEL, Tolga (2004). Türkçe Haber Siteleri ve Türkiye’de İnternet Gazeteciliğinin Gelişimini Sınırlayan Faktörler. Uluslararası Türk-Amerikan İletişimcileri Sempozyumu. (s. 147-163). İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • CHAKRABORTY, Abhijnan - PARANJAPE, Bhargavi - KAKARLA, Sourya - GANGULY, Niloy (2016). Stop Clickbait- Detecting and Preventing Clickbaits in Online News Media. 2016 IEEE/ACM International Conference on Advances in Social Networks Analysis and Mining (ASONAM) (s. 9-16). San Francisco: IEEE.
  • CHEN, Yimin - CONROY, Niall, J.- RUBİN, Victoria, L. (2015). Misleading Online Content: Recognizing Clickbait as “False News”. Proceedings of the 2015 ACM on Workshop on Multimodal Deception (s. 15-19). Seattle, Washington: WMDD '15.
  • ÇİÇEK, Büşra (2017). Pazarlama Türkiye. Editörlerin Hilesi Okuyucuların Çilesi “Clickbait”. https://pazarlamaturkiye.com/makale/editorlerin-hilesi-okuyucularin-cilesi-clickbait/. Erişim: 09.11.2018.
  • CİVELEKER, Mert (2017). Yeni Medya ile Değişen Haber Söylemi: Hürriyet Gazetesi ve hurriyet.com.tr Örneği. 1. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı (s. 478-490). İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • DENİZ, Şadiye - ÖZEL, Elif K. (2018). Google Gazeteciliği- Dijital Çağda Bir ‘Gerekli Kötü’ Olarak SEO Haberleri ve Haberin ‘Tık’ Uğruna Deformasyonu. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences. Sayı: 55, 77-112.
  • DEUZE, Mark - BRUNS, Axel - NEUBERGER, Christoph (2007). Preparing For An Age Of Participatory News, Journalism Practice. Cilt:1 Sayı: 3, 322-338.
  • DÖNMEZ, İ. Hakan (2010). İnternet Haberciliğinde Tıklanma Kaygısı ve ‘Kapan’ Manşetler. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Sayı: 14, 105-129.
  • DUMAN, Kenan (2018). Arama Motorları ve İnternet Haberciliğine Etkileri: Türk İnternet Haber Medyası Örneği. Selçuk İletişim Dergisi. Cilt:11 Sayı:1, 257-287.
  • EZGİMEN, Kaan (2016). YouTube Kullanıcılarını Tuzağa Düşüren Clickbait Videolara Geçit Vermeyecek. https://www.tamindir.com/haber/youtube-kullanicilarini-tuzaga-dusuren-clickbait-videolara-gecit-vermeyecek_25320/. Erişim: 17.01.2019.
  • FINGAS, Jon (2017). Snapchat Fights Clickbait in Discover Stories. https://www.engadget.com/2017/01/23/snapchat-fights-discover-clickbait/. Erişim: 13.01.2019.
  • GEÇKİL, Ayşe - MÜNGEN, Anıl A. - GÜNDOĞAN, Esra; KAYA, Mehmet (2018). A Clickbait Detection Method on News Sites. International Conference on Advances in Social Networks Analysis and Mining (s. 932-937). San Francisco: IEEE.
  • GİOMELAKİS, Dimitrios - VEGLİS, Andreas (2015). Investigating Search Engine Optimization Factors in Media Websites: The Case of Greece. Digital Journalism. Cilt: 4 Sayı:3, 379-400.
  • Google. https://www.google.com/webmasters/tools/spamreportform?hl=tr. Erişim: 05.03.2019.
  • GÜRCAN, Halil İ. (1999). Sanal Gazetecilik. Eskişehir: Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • GÜZEL, Mehmet - ÖZMEN, Kürşat (2018). Google Tekelinde Haberciliğin Dönüşümü. Akdeniz İletişim Dergisi. Sayı: 29, 206-229.
  • HAAK, Van Der B. - PARKS, Michael - CASTELLS, Manuel (2012). The Future of Journalism: Networked Journalism. International Journal of Communication 6. 2923-2938.
  • İNCE, Mustafa (2018a). Haber Edinme Aracı Olarak İnternet ve İnternet Haberciliği. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • İNCE, Mustafa (2018b). İnternet Haberciliğinde Çok Tıklanma Beklentisi ve Tuzak Başlıklar. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı:2, 297-313.
  • İNUĞUR, Nuri M. (2005). Basın ve Yayın Tarihi. İstanbul: Der Yayınları.
  • IŞIK, Umur - KOZ, Konur Alp (2009). Cinsellik Üzerinden "Tık Ticareti": İnternet Haberciliği Üzerine Bir İnceleme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. Sayı: Güz (29), 167- 188.
  • IŞIK, Umur - KOZ, Konur Alp (2014). Çöp Yığınlarında Haber Aramak: İnternet Gazeteciliği Üzerine Bir Çalışma. Humanities Science. Cilt: 9 Sayı:2, 27-43.
  • KALSIN, Berrin (2016). Geçmişten Geleceğe İnternet Gazeteciliği: Türkiye Örneği. The Journal of Academic Social Science Studies. Sayı:42, 75-94.
  • NOCI, Javier D. (2013). A History Of Journalism On The Internet: A State Of The Art And Some Methodological Trends. Revista internacional de Historia de la Comunicación. Sayı:1, 253-272.
  • ÖZEL, Elif K. - DENİZ, Şadiye (2018). Google Gazeteciliği mi Empati Editörlüğü mü Gazetecilikte SEO Editörlüğü ve Dönüşen Gazetecilik Pratikleri Üzerine Bir Araştırma. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi. Sayı:30, 164-190.
  • ÖZYAL, Burak (2016). Tık Odaklı Habercilik: Tık Odaklı Haberciliğin Türk Dijital Gazetelerindeki Kullanım Biçimleri. Global Media Journal TR Edition. Sayı:12, 273-301.
  • PRITCHARD, Maritha (2017). The Applıcation of The Expressiveness Quotient in The Analysis of Responses To Social Media Parody Accounts. Tshwane Universty of Technology. Yayınlanmış Doktora Tezi.
  • RICHMOND, Shane (2008). How SEO is Changing Journalism. British Journalism Review. Cilt: 19 Sayı: 4, 51–55.
  • SABAH (2014). Google'dan Haber Sitelerine Şok Eden Ceza. sabah.com.tr: https://www.sabah.com.tr/teknoloji/2014/09/17/googledan-haber-sitelerine-buyuk-sok. Erişim: 08.09.2018.
  • SÜTCÜ, Cem S. - AYTEKİN Çiğdem (2018). Veri bilimi. İstanbul. Paloma Yayınevi.
  • TANDOC, Edson C. (2014). Journalism is twerking? How web analytics is changing the process of gatekeeping. New Media & Society. Cilt: 16 Sayı: 4, 559-575.
  • TOKGÖZ, Oya (2003). Temel Gazetecilik. İstanbul: İmge Kitapevi.
  • ZUCKERBERG, Marc (2018). Facebook. A Blueprint for Content Governance and Enforcement. https://www.facebook.com/notes/mark-zuckerberg/a-blueprint-for-content-governance-and-enforcement/10156443129621634/. Erişim:13.01.2019.
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nazmi Ekin Vural 0000-0003-4198-0407

Cem Sefa Sütcü 0000-0002-9389-6832

Yayımlanma Tarihi 28 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 19 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Vural, N. E., & Sütcü, C. S. (2019). ÇEVRİMİÇİ GAZETELERDE ZİYARETÇİ TRAFİĞİ VE ZİYARETÇİ SÜRESİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK METOTLAR. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi(11), 19-34.
AMA Vural NE, Sütcü CS. ÇEVRİMİÇİ GAZETELERDE ZİYARETÇİ TRAFİĞİ VE ZİYARETÇİ SÜRESİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK METOTLAR. Yeni Düşünceler Dergisi. Haziran 2019;(11):19-34.
Chicago Vural, Nazmi Ekin, ve Cem Sefa Sütcü. “ÇEVRİMİÇİ GAZETELERDE ZİYARETÇİ TRAFİĞİ VE ZİYARETÇİ SÜRESİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK METOTLAR”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 11 (Haziran 2019): 19-34.
EndNote Vural NE, Sütcü CS (01 Haziran 2019) ÇEVRİMİÇİ GAZETELERDE ZİYARETÇİ TRAFİĞİ VE ZİYARETÇİ SÜRESİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK METOTLAR. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 11 19–34.
IEEE N. E. Vural ve C. S. Sütcü, “ÇEVRİMİÇİ GAZETELERDE ZİYARETÇİ TRAFİĞİ VE ZİYARETÇİ SÜRESİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK METOTLAR”, Yeni Düşünceler Dergisi, sy. 11, ss. 19–34, Haziran 2019.
ISNAD Vural, Nazmi Ekin - Sütcü, Cem Sefa. “ÇEVRİMİÇİ GAZETELERDE ZİYARETÇİ TRAFİĞİ VE ZİYARETÇİ SÜRESİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK METOTLAR”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi 11 (Haziran 2019), 19-34.
JAMA Vural NE, Sütcü CS. ÇEVRİMİÇİ GAZETELERDE ZİYARETÇİ TRAFİĞİ VE ZİYARETÇİ SÜRESİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK METOTLAR. Yeni Düşünceler Dergisi. 2019;:19–34.
MLA Vural, Nazmi Ekin ve Cem Sefa Sütcü. “ÇEVRİMİÇİ GAZETELERDE ZİYARETÇİ TRAFİĞİ VE ZİYARETÇİ SÜRESİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK METOTLAR”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, sy. 11, 2019, ss. 19-34.
Vancouver Vural NE, Sütcü CS. ÇEVRİMİÇİ GAZETELERDE ZİYARETÇİ TRAFİĞİ VE ZİYARETÇİ SÜRESİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK METOTLAR. Yeni Düşünceler Dergisi. 2019(11):19-34.