Bu araştırmanın amacı hemşirelik öğrencilerinde psikolojik iyi oluş, empati, mesleki güdülenme arasındaki ilişki ve etkileşimi path analizi kurarak ortaya çıkarmaktır. Tanımlayıcı ve ilişki arayıcı tipteki araştırmaya gönüllü 433 hemşirelik öğrencisi örnekleme dahil edilmiştir. Veriler online olarak hazırlanan anket ve ölçek formları ile toplanmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiklerin (frekans, yüzde, ortalama, standart sapma) yanı sıra Spearman Korelasyon testi ve path analizi uygulanmıştır. Katılımcıların yaş ortalaması 20.60±1.10, %87.8’i kadındır. Mesleki güdülenme, psikolojik iyi oluş ve empati arasında pozitif yönde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanmıştır (p<0.01). Kurulan model veriler tarafından desteklenmektedir. Hemşirelik öğrencilerinin mesleki güdülenme düzeyleri, psikolojik iyi oluş düzeylerini, psikolojik iyi oluş düzeyleri de empati düzeylerini etkilemektedir (p<0.05). Ayrıca hemşirelik öğrencilerinde psikolojik iyi oluş, empati ile mesleki güdülenme arasında aracı etkiye sahiptir (p<0.05). Bu nedenle öğrencilerin mesleki güdülenme düzeylerini artırıcı düzenlemeler yapılması ve bu değişkenler üzerine araştırmaların yapılması önerilmektedir.
Hemşirelik öğrencisi mesleki güdülenme psikolojik iyi oluş empati
yok
yok
The aim of this study is toreveal the relation ship and interaction between psychological well-being, empathy, Professional motivation in nursing students bye stablishing a path analysis.433 voluntee rnursing students were included in the sample in this descriptive and relation ship-seeking study. Data were collected with online questionnaires and scale forms. In the analysis of the data, Spearman Correlation test and path analysis were applied as well as descriptive statistics (frequency, percentage, mean, standard deviation). The meanage of the participants was 20.60±1.10, 87.8% of them were women. A statistically significant positive correlation was found between Professional motivation, psychological well-being and empathy (p<0.01). The established model is supported by the data. Nursing students' Professional motivation level saffect psychological well-being levels, and psychological well-being level saffect their empathy levels (p<0.05). In addition, psychological well-being has a mediating effect between empathy and Professional motivation in nursing students (p<0.05). There fore, it is recommended that arrangements be made to increase students' Professional motivation levels and to conduct research on the sevariables.
Empathy nursing student Professional motivation psychological well-being
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 31 Sayı: 1 |