" />
Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ MEDYA ALANINDA AKADEMİK BİLGİ ÜRETİMİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2020, Cilt: 4 Sayı: 6, 114 - 130, 31.08.2020

Öz

Çalışma, sosyal medya alanındaki akademik bilgi üretiminin yönünü ve araştırmalarda kullanılan anahtar kelimelerin kullanım sıklığını görmek açısından önem taşımaktadır. Bu bağlamda, çalışmanın sosyal medya alanında yayın yapacak araştırmacılara yol göstermesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmada, sosyal medya konusunda Web Of Science (WoS) veri tabanında bulunan SSCI indeksli yayınlar bibliyometrik veriler kullanılarak incelenmiştir. Çalışma kapsamında, 2000-2020 yılları arasında sosyal medya alanındaki yayınların oluşturduğu eğilimler görülebilmektedir. Yapılan incelemelerde WoS veri tabanında ilgili konudaki yayınların yıllar içerisinde artış eğiliminde olduğu ve iletişim alanının bu konuda yapılan yayınlarda ilk sırada yer aldığı görülmektedir. Çalışmaların eğilimleri incelendiği zaman, sosyal medya alanında yapılacak yayınlar SSCI indeks kapsamında ilgi görmektedir ve konu ile ilgili araştırmacılar bu alanda yayın yapmayı tercih edebilirler.

Kaynakça

  • Akıncı Vural, B, Okmeydan, C. (2016). Türkiye’deki Moda Markalarının Sosyal Medya Üzerinden Hedef Kitleleri İle Kurdukları İletişim Ve Sosyal Müşteri İlişkileri Yönetimi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , (25) , 64-83. Doı: 10.31123/Akil.438524
  • Alkan, G, Yaşar, R. (2019). Sosyal Medya Ve Muhasebe: Bir Alan Araştırması. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 21 (4) , 1061-1077. Doi: 10.31460/Mbdd.559396
  • Altınpulluk, H. (2018). Türkiye’de Artırılmış Gerçeklikle İlgili Hazırlanan Tezlerin Bibliyometrik Analiz Yöntemiyle İncelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 8 (1) , 248-272. DOI: 10.17943/etku.337347
  • Andrés A. (2009). Measuring Academic Research How to undertake a bibliometric study. Chandos Publishing. New Delhi. ISBN: 978 1 84334 528 2
  • Arat, T, Kazan, İ. (2019). Geleneksel Reklamcılıktan Dijital Reklamcılığa Geçiş. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, 7 (18) , 448-464. DOI: 10.33692/avrasyad.595710
  • Başbayram, R, Tosun, İ, Turan, A. (2019). Web Analitiğinde Sosyal Medya Kullanımı. Journal Of Information Systems and Management Research, 1 (1) , 43-50. Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Jismar/İssue/51306/645558
  • Bayrak, T. (2018). Sosyal Medyada Gürültü Kavramı: Twitter’da Gürültü İncelemesi. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 2 (1) , 37-45. Doı: 10.17932/Iau.Ejnm.25480200.2018.2/1.37-45
  • Büyükbaykal, A, Temel, G. (2019). Kullanımlar Ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Sosyal Medya Kullanımı ve Gençlik. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (Uksad) , 5 (2) , 434-447. Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/İntjcss/İssue/51161/628812
  • Cukul, D. (2011). Moda Pazarlamasında Bir Araç Olarak Sosyal Medya: Mavi Jeans'in Başarısı. Akdeniz Sanat, 4 (8) , 0-0. Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Akdenizsanat/İssue/27655/291505
  • Çakmak, S, Müezzi̇n, E. (2018). Sosyal Medya Kullanımının İletişim Becerileriyle İlişkisinin İncelenmesi. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 2 (3) , 196-203. Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Ejnm/İssue/38604/448021
  • Dalkıran, İ. (2016). Bir İletişim Aracı Olan Sosyal Medyanın Halkla İlişkiler Ekseninde Türk Markaları Tarafından Kullanımı: Ülker ve Eti Üzerinden Bir İnceleme. İletişim Çalışmaları Dergisi, 2 (2) , 1-24 . Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/İcd/İssue/46149/580659
  • Demi̇r Askeroğlu, E. (2018). Uluslararası Tojdac Dergisinin Bibliyometrik Analizi . The Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 8 (2) , 190-202. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/tojdac/issue/36245/408263
  • Demi̇r, E. (2018). Antropoloji Alanındaki Yayınların Bibliyometrik Analizi. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (2) , 1511-1528 . Doı: 10.17218/Hititsosbil.458588
  • Duran, G, Çeli̇kkaya, S . (2019). Türkiye’de Lojistik Üzerine Yapılmış Lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik Analizi. G.Ü. İslahiye İİBF Uluslararası E-Dergi, 3 (3) , 152-167. Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/İiibfud/İssue/51574/618329
  • Erbaşı, A., Erer, B . (2018). 5. Uluslararası Meslek Yüksekokulları Sempozyumundaki Bildirilerin Bibliyometrik Analizi. Mesleki Bilimler Dergisi (Mbd) , 7 (2) , 401-409. Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Mbd/İssue/40281/444093
  • Işık, C, Günlü Küçükaltan, E, Kaygalak Çelebi̇, S, Çalkın, Ö, Enser, İ, Çeli̇k, A. (2019). Turizm ve Girişimcilik Alanında Yapılmış Çalışmaların Bibliyometrik Analizi. Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 3 (1) , 119-149 . Doı: 10.32572/Guntad.519018
  • Kaplan, A. M., Haenlein,M. (2010). “Users Of The World, Unite! The Challenges And Opportunities Of Social Media”. Business Horizons, 53, 59—68. Doi:10.1016/J.Bushor.2009.09.003
  • Kavakçı, S, Yardımcıoğlu, F. "Türkiye’de İbn Haldun Üzerine Yapılmış Lisansüstü Tezlerin Bibliyometrik Analizi" . Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14 (2018 ): 317-342 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/esad/issue/41569/538646>
  • Kılıç, D, Ateşgöz, K. (2018). İşitme Engelli Öğrencilerin Sosyal Medya Ağ Sitelerini Kullanım Motivasyonları. İnif E - Dergi, 3 (2) , 75-88. Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/İnifedergi/İssue/41264/451638
  • Kırdar, E, Benli̇, A. (2020). Sosyal Güvenlik Dergisi’nde Yayımlanan Makalelerin Bibliyometrik Analizi. SGD-Sosyal Güvenlik Dergisi, Cilt 10, Sayı 1 (Sayı 1) , 197-216 . Doı: 10.32331/Sgd.753112
  • Pendlebury, David A., (2008). White Paper Using Bibliometrics in Evaluating Research, Research Department, Thomson Reuters, Philadelphia, USA.
  • Rousseau Ronald, Egghe Leo, Guns Raf, (2018). Becoming Metric-Wise a Bibliometric Guide for Researchers. Chandos Publishing. ISBN: 978-0-08-102475-1
  • Si̇ne, R, Sarı, G. (2018). Profesyonel Gazetecilerin Gözünden Sosyal Medya Ve Habercilik İlişkisi. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi , (30) , 364-384. Doı: 10.31123/Akil.460921
  • Şahi̇n, T, Ocak, S. (2019). Türkiye'de Sağlık Yönetimi Disiplininde Yürütülen Tezlerin Bibliyometrik Analizi. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 22 (3) , 543-558. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/hacettepesid/issue/48867/622631
  • Temel, K. (2016). Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Reklam ve Sosyal Medyanın Rolü . Hastane Öncesi Dergisi, 1 (2) , 27-37. Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Hod/İssue/25839/272582
  • Uğurlu, S . (2018). Sosyal Medya Sosyal Sorumluluk Projelerinde, İçerik Üretimine ve Yarattığı Etkileşime Yönelik Bir İnceleme. Asia Minor Studies , 6 (Agp Sempozyum Özel Sayısı1) , 199-218 . Doı: 10.17067/Asm.402545
  • Vardarlıer, P , Öztürk, C . (2020). Sağlık İletişiminde Sosyal Medya Kullanımının Rolü. Sosyolojik Düşün, 5 (1) , 1-18 . Doı: 10.37991/Sosdus.730815
  • Wos, Web Of Science. Http://Apps.Webofknowledge.Com (18.07.2020)
  • Yumrukuz, Ö . (2017). Şiddete Karşı Duyarsızlaşma ve Sosyal Medya İlişkisi Üzerine Bir İnceleme. Marmara İletişim Dergisi , (28) , 89-106. Retrieved From Https://Dergipark.Org.Tr/Tr/Pub/Maruid/İssue/34097/363670
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İlker İ. Avşar 0000-0003-2991-380X

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Avşar, İ. İ. (2020). YENİ MEDYA ALANINDA AKADEMİK BİLGİ ÜRETİMİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. EUropean Journal of Managerial Research (EUJMR), 4(6), 114-130.

download      18423    18421     18416    18417        18418  18419     18420       18422     download    ojop-index-Categorical-png.png



EUJMR Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Creative Commons Lisansı