Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMA PERSPEKTİFİNDEN MEZOPOTAMYA DESTİNASYONUNUN TURİZM ARZI VE ALT YAPISI

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 8, 107 - 133, 31.08.2021

Öz

Destinasyonlar bileşik bir turistik ürün niteliğinde olup, yeni hizmete açılacak yerlerin pazarlanma başarısı, o bölgedeki arz yapısı ve turizm endüstrisi kaynaklarının belirlenmesi ile doğrudan ilişiklidir. Mevcut kaynakların belirlenmesi ve bölgenin bir destinasyon olarak nasıl pazarlamaya sunulacağı konusunda turizm paydaşlarının düşünceleri sürecin tüm aşamalarını belirlemek açısından büyük önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı, Mezopotamya destinasyonunun turizm endüstrisi arz kaynakları ve alt yapı yeterlilikleri ile ilgili mevcut durumunu tespit etmek olarak belirlenmiştir. Araştırma yerel yöneticilere, turizm ve konaklama işletmecilerine Mezopotamya Destinasyonu turizm endüstrisi arz kaynakları ve alt yapı yeterlilikleri ile ilgili kapsamlı bilgi sunması açısından fark yaratıcı nitelik taşımaktadır. Çalışmada kolayda örneklem yöntemi seçilmiş ve Eylül ve Kasım 2019 tarihleri arasında 306 kişiye çevrimiçi anket uygulanmıştır. Araştırma kapsamında ölçek 13 boyuttan oluşmaktadır. Bu boyutların, gastronomi turizmi boyutu, konaklama işletmeleri boyutu, inanç turizmi boyutu, Mezopotamya markası boyutu, işletme hijyeni boyutu, seyahat acenteleri boyutu, yiyecek-içecek işletmeleri boyutu, taksi şoförleri boyutu, turist rehberleri donanımı boyutu, işletme sahipleri boyutu, tarihi mekânlar boyutu, kamu yöneticileri boyutu, turist rehberleri donanım tavsiyesi boyutu olarak belirlenmiştir. Elde edilen bu boyutlar değerlendirildiğinde özdeğeri en yüksek açıklanan boyutun “Gastronomi Turizmi”, özdeğeri en düşük olan boyutun ise “Turist Rehberleri Donanım Tavsiyesi” boyutu olduğu ortaya konmuştur.

Destekleyen Kurum

Destekleyen kurum bulunmamaktadır.

Kaynakça

  • Akbulut, Y. (2010). Sosyal Bilimlerde SPSS Uygulamaları, İstanbul: İdeal Kültür Yayınları
  • Adan, Ö. (2015). Destinasyon marka imajı ve bir pazar bölümü olarak iş amaçlı gelen turistlere yönelik uygulanması. Journal of Yasar University, 10(39), 6555 – 6611. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/179550 adresinden alındı
  • Akbulut, Y. (2010). Sosyal Bilimlerde SPSS Uygulamalar. İstanbul: İdeal Kültür Yayınları.
  • Ayhan Ural, İ. K. (2013). Bilimsel araştırma süreci ve spss ile veri analizi. Ankara: Detay yayıncılık.
  • Aykol, Ş., Toprak, L., & Yarış, A. (2014). Mardin İli Turizm Sektör Analizi. Ş. Tüylüoğlu içinde, Mardin'de Sektörel Kalkınmanın Yeninden İnşası. İmaj Yayıncılık.
  • Bayat, G. (2019). Destinasyonlarda Paydaşlar ve Yönetişim. B. Suna içinde, Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması (s. 23-28). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bayram, N. (2004). Sosyal Bilimlerde SPSS ile Veri Analizi. Ezgi Kitapevi Yayınları.
  • Bilgiçli, İ., & Altınkaynak, F. (2016). Turizm Endüstrisinin Türkiye Ekonomisi içindeki Yeri ve Önemi:Ekonomi Paradigmasıyla Yaklaşım. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 12(12), 560-580.
  • Buhalis, D. (2000). “Marketing The Competitive Destination of The Future. Tourism Management, 21(1), 97-116.
  • Çakır, F., & Küçükkammak, S. E. (2016). Destinasyon pazarlaması ve Fethiye yöresinin algılanan imajının ölçümü üzerine ampirik bir araştırma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 400-425.
  • Çelik, S. (2018). Şırnak İlinin Gastronomi Turizmi Potansiyeli. Uluslararası Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 41-51.
  • Çevik, S. (2017). Destinasyon markalama. Ankara: Detay Yayıncılık. https://www.academia.edu/35270924/Destinasyon_Markalama adresinden alındı
  • Çiçek, E., & Pala, U. (2017). Destinasyon markalaşması üzerine bir araştırma: tarsus örneği. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 25-47. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/696250 adresinden alındı
  • Çoban, Ö., Dilek, S. E., & Harman, S. (2017). Batman İlinde Turizm Gelişiminin Değerlendirilmesi. The Journal of Academic Social Science Studies(56), 437-455.
  • D’Angella, F., & M. Go, F. (2009). Tale of two cities’ collaborative tourism marketing: Towards a theory of destination stakeholder assessment. Tourism Management, 429–440.
  • https://www.academia.edu/9736249/Tale_of_two_cities_collaborative_tourism_marketing_Towards_a_theory_of_destination_stakeholder_assessment adresinden alındı
  • Darren, G., & Mallery, P. (2010). SPSS for Windows step by step ,A Simple Guide and Reference. Boston: Pearson.
  • Davras, Ö., & Uslu, A. (2019). Destinasyon seçimini belirleyen faktörlerin destinasyon memnuniyeti üzerindeki etkisi: Fethiye’de İngiliz turistler üzerinde bir araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 979-696. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/637228 adresinden alındı
  • Ersun, N., & Arslan, K. (2011). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 31(2), 229-248.
  • García, J., Rico, M., & Collado, A. M. (2012). A destination-branding model: An empirical analysis based on stakeholder. Tourism Management, 33(3), 646–661.
  • Gökşen, C., & Burkay , A. O. (2020). Kilis Halk Kültüründe Zeytin. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 205-224.
  • Gün, S., Durmaz, Y., & Tutcu, A. (2019). Destinasyon İmajının Ziyaretçi Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi: Mardin'e Gelen Yerli Turistler Üzerinde Bir Araştırma. Mukaddime, 375-392.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi.
  • İslamoğlu, A. H. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta Yayınları.
  • İşbilir Yüceışık, N., & Özer, Ç. (2019). Destinasyon Pazarlaması ve Kavramı. B. Suna içinde, Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması (s. 139-158). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Karabıyık, N., & Sümer İnci, B. (2012). Destinasyon pazarlamasında pazarlama stratejisi ve konumlandırma çalışmalarına kavramsal yaklaşım. İstanbul Journal of Social Sciences, 1-19. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/161905 adresinden alındı
  • Kavacık, M., Zafer, S., & İnal, M. E. (2012). Turizmde Destinasyon Markalaması: Alanya Örneği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(39), 169-192.
  • Kılıç Sağlam , K., Mancı , A. R., & Doğan, Z. (2020). Yerli Turistlerin Şanlıurfa'nın Kent İmaj Unsurlarını Algılamaları . Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 151-170.
  • Kilinç, U., & Ongun, U. (2019). Destinasyon Kavramı. B. Suna içinde, Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması (s. 1-15). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kotler, P. (1997). Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation and Control. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Kozak, N., Akoğlan Kozak, M., & Kozak, M. (2014). Genel Turizm İlkeler Kavramlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Metalka, C. (1990). The Dictionary of Hospitality, Travel and Tourism, . Albany: Delmar Publishers. .
  • Ness, H., Haugland, S., Aarstad, J., & Grønseth, B.-O. (2013). Destination development: The role of interdestination bridge ties. Journal of Travel Research, 53(2), 183-195. doi:10.1177/0047287513491332
  • Özdamar, K. (2004). Paket programlar ile istatiksel veri analizi-1. Kaan Kitapevi.
  • Özgen, N. (2012). Siirt'in İnanç Turizmi Mekanları: Ziyaret (Veysel Karani) ve Tillo (Aydınlar) Örnekleri. Doğu Coğrafya Dergisi, 251-272.
  • Serçek, S., & Hassan, A. (2016). Turizmde destinasyon markalaşması ve Diyarbakır örneği. Seyahat ve otel işletmeciliği dergisi, 6-27.
  • Tutar, H., & Erdem, A. T. (2020). Örnekleriyle bilimsel araştırma yöntemleri ve-SPSS uygulamaları. Seçkin Yayncılık.
  • Ukav, İ. (2014). Adıyaman İlinde Kırsal Turizm Potansiyeli ve Geliştirme Fırsatları . Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , 15-33.
  • Ulusoy , R., & Turan, N. (2016). Gaziantep Ekonomisinin Ortadoğu Açısından Önemi. Akademik Bakış, 9(18), 141-165.
  • Ünal, A. (2020, 4 1). Destinasyon Seçiminde Turistlerin Seyahat Motivasyonlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Kuzey Makedonya Üsküp Örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(40), 67-80.
  • Ünal, A. (2020). Gençlerin Destinasyon Seçimlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Gastronomy Hospitality and Travel , 42-50.
  • Ünal, A., & Esenkal Çözeli , F. (2020). Yerli Turistlerin Destinasyon İmaj Algılarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Edirne Örneği. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 852-865.
  • Wikipedia. (2020, 2 27). 2020 tarihinde Wİkipedia: https://tr.wikipedia.org/wiki/Mezopotamya adresinden alındı
  • Yaşarsoy, E., & Oktay, K. (2020). Yerli Turistlerin Şanlıurfa Turizmi ile İlgili Algılarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 58-77.
  • Yeşiltaş, M., Gümüş, M., Kulakoğlu Dilek , N., Avcıkurt, C., Yıldız, S. B., Koçak, N., . . . Kuşluvan, S. (2018). Genal Turizm Bilgisi. (O. Emir, Dü.) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Yıldız, Z. (2011). Turizm sektörünün gelişimi ve istihdam üzerindeki etkisi. Suleyman Demirel University,The Journal of Visionary, 3(5), 54-71. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/213959 adresinden alındı
  • Yılmaz, F. (2014). K. DEMİRCİ, Eski Mezopotamya Dinlerine Giriş: Tanrılar, Ritüel, Tapınak,İstanbul, 2013, Ayışığıkitapları, 107 Sayfa. ISBN: 9789756336175. Mediterranean Journal of Humanities, 369-371. https://www.researchgate.net/publication/263747302_K_DEMIRCI_Eski_Mezopotamya_Dinlerine_Giris_Tanrilar_Rituel_Tapinak adresinden alındı

TOURISM SUPPLY AND INFRASTRUCTURE OFTHE MESOPOTAMIA DESTINATION FROM THE PERSPECTIVE OF MARKETING

Yıl 2021, Cilt: 5 Sayı: 8, 107 - 133, 31.08.2021

Öz

Destinations, as a complex touristic product, are directly connected with the success of new enterprises in their marketization, the supply structure in that region and also determining the resources of tourism industry. Determining available resources and the opinions of stakeholders on how to market a region as a destination holds great importance in order to plan all the stages of the process. The aim of this study is to determine the current state of the Mesopotamia destination regarding its tourism industry supply resources and infrastructual competence. The study is distinctive since it presents comprehensive information for local administrators, tourism and accommodation entrepreneurs about Mesopotamia destination tourism industry supply resources and infrastructural competence. In the study, a convenience sampling method has been used and 306 people were surveyed online between September-November 2019. The scale used in study consists of 13 dimensions. These dimensions are gastronomy tourism dimension, accommodation establishments dimension, faith tourism dimension, Mesopotamia destination brand dimension, enterprise hygiene dimension, travel agencies dimension, food and beverage enterprises dimension, taxi drivers dimension, tourist guides’ competence dimension, business owners dimension, historical places dimension, public administrators dimension and suggestions for tourist guides’ competence dimension. When these dimensions are evaluated, it has been concluded that the dimension with the highest eigenvalue is ‘Gastronomy tourism’ while the one with the lowest eigenvalue is ‘Suggestions for Tourist Guides’ Competence’.

Kaynakça

  • Akbulut, Y. (2010). Sosyal Bilimlerde SPSS Uygulamaları, İstanbul: İdeal Kültür Yayınları
  • Adan, Ö. (2015). Destinasyon marka imajı ve bir pazar bölümü olarak iş amaçlı gelen turistlere yönelik uygulanması. Journal of Yasar University, 10(39), 6555 – 6611. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/179550 adresinden alındı
  • Akbulut, Y. (2010). Sosyal Bilimlerde SPSS Uygulamalar. İstanbul: İdeal Kültür Yayınları.
  • Ayhan Ural, İ. K. (2013). Bilimsel araştırma süreci ve spss ile veri analizi. Ankara: Detay yayıncılık.
  • Aykol, Ş., Toprak, L., & Yarış, A. (2014). Mardin İli Turizm Sektör Analizi. Ş. Tüylüoğlu içinde, Mardin'de Sektörel Kalkınmanın Yeninden İnşası. İmaj Yayıncılık.
  • Bayat, G. (2019). Destinasyonlarda Paydaşlar ve Yönetişim. B. Suna içinde, Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması (s. 23-28). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Bayram, N. (2004). Sosyal Bilimlerde SPSS ile Veri Analizi. Ezgi Kitapevi Yayınları.
  • Bilgiçli, İ., & Altınkaynak, F. (2016). Turizm Endüstrisinin Türkiye Ekonomisi içindeki Yeri ve Önemi:Ekonomi Paradigmasıyla Yaklaşım. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 12(12), 560-580.
  • Buhalis, D. (2000). “Marketing The Competitive Destination of The Future. Tourism Management, 21(1), 97-116.
  • Çakır, F., & Küçükkammak, S. E. (2016). Destinasyon pazarlaması ve Fethiye yöresinin algılanan imajının ölçümü üzerine ampirik bir araştırma. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(2), 400-425.
  • Çelik, S. (2018). Şırnak İlinin Gastronomi Turizmi Potansiyeli. Uluslararası Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 2(2), 41-51.
  • Çevik, S. (2017). Destinasyon markalama. Ankara: Detay Yayıncılık. https://www.academia.edu/35270924/Destinasyon_Markalama adresinden alındı
  • Çiçek, E., & Pala, U. (2017). Destinasyon markalaşması üzerine bir araştırma: tarsus örneği. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 14(2), 25-47. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/696250 adresinden alındı
  • Çoban, Ö., Dilek, S. E., & Harman, S. (2017). Batman İlinde Turizm Gelişiminin Değerlendirilmesi. The Journal of Academic Social Science Studies(56), 437-455.
  • D’Angella, F., & M. Go, F. (2009). Tale of two cities’ collaborative tourism marketing: Towards a theory of destination stakeholder assessment. Tourism Management, 429–440.
  • https://www.academia.edu/9736249/Tale_of_two_cities_collaborative_tourism_marketing_Towards_a_theory_of_destination_stakeholder_assessment adresinden alındı
  • Darren, G., & Mallery, P. (2010). SPSS for Windows step by step ,A Simple Guide and Reference. Boston: Pearson.
  • Davras, Ö., & Uslu, A. (2019). Destinasyon seçimini belirleyen faktörlerin destinasyon memnuniyeti üzerindeki etkisi: Fethiye’de İngiliz turistler üzerinde bir araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(1), 979-696. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/637228 adresinden alındı
  • Ersun, N., & Arslan, K. (2011). Turizmde Destinasyon Seçimini Etkileyen Temel Unsurlar ve Pazarlama Stratejileri. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 31(2), 229-248.
  • García, J., Rico, M., & Collado, A. M. (2012). A destination-branding model: An empirical analysis based on stakeholder. Tourism Management, 33(3), 646–661.
  • Gökşen, C., & Burkay , A. O. (2020). Kilis Halk Kültüründe Zeytin. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 205-224.
  • Gün, S., Durmaz, Y., & Tutcu, A. (2019). Destinasyon İmajının Ziyaretçi Memnuniyeti Üzerindeki Etkisi: Mardin'e Gelen Yerli Turistler Üzerinde Bir Araştırma. Mukaddime, 375-392.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınevi.
  • İslamoğlu, A. H. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta Yayınları.
  • İşbilir Yüceışık, N., & Özer, Ç. (2019). Destinasyon Pazarlaması ve Kavramı. B. Suna içinde, Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması (s. 139-158). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Karabıyık, N., & Sümer İnci, B. (2012). Destinasyon pazarlamasında pazarlama stratejisi ve konumlandırma çalışmalarına kavramsal yaklaşım. İstanbul Journal of Social Sciences, 1-19. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/161905 adresinden alındı
  • Kavacık, M., Zafer, S., & İnal, M. E. (2012). Turizmde Destinasyon Markalaması: Alanya Örneği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi(39), 169-192.
  • Kılıç Sağlam , K., Mancı , A. R., & Doğan, Z. (2020). Yerli Turistlerin Şanlıurfa'nın Kent İmaj Unsurlarını Algılamaları . Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 151-170.
  • Kilinç, U., & Ongun, U. (2019). Destinasyon Kavramı. B. Suna içinde, Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması (s. 1-15). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Kotler, P. (1997). Marketing Management: Analysis, Planning, Implementation and Control. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Kozak, N., Akoğlan Kozak, M., & Kozak, M. (2014). Genel Turizm İlkeler Kavramlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Metalka, C. (1990). The Dictionary of Hospitality, Travel and Tourism, . Albany: Delmar Publishers. .
  • Ness, H., Haugland, S., Aarstad, J., & Grønseth, B.-O. (2013). Destination development: The role of interdestination bridge ties. Journal of Travel Research, 53(2), 183-195. doi:10.1177/0047287513491332
  • Özdamar, K. (2004). Paket programlar ile istatiksel veri analizi-1. Kaan Kitapevi.
  • Özgen, N. (2012). Siirt'in İnanç Turizmi Mekanları: Ziyaret (Veysel Karani) ve Tillo (Aydınlar) Örnekleri. Doğu Coğrafya Dergisi, 251-272.
  • Serçek, S., & Hassan, A. (2016). Turizmde destinasyon markalaşması ve Diyarbakır örneği. Seyahat ve otel işletmeciliği dergisi, 6-27.
  • Tutar, H., & Erdem, A. T. (2020). Örnekleriyle bilimsel araştırma yöntemleri ve-SPSS uygulamaları. Seçkin Yayncılık.
  • Ukav, İ. (2014). Adıyaman İlinde Kırsal Turizm Potansiyeli ve Geliştirme Fırsatları . Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , 15-33.
  • Ulusoy , R., & Turan, N. (2016). Gaziantep Ekonomisinin Ortadoğu Açısından Önemi. Akademik Bakış, 9(18), 141-165.
  • Ünal, A. (2020, 4 1). Destinasyon Seçiminde Turistlerin Seyahat Motivasyonlarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma: Kuzey Makedonya Üsküp Örneği. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(40), 67-80.
  • Ünal, A. (2020). Gençlerin Destinasyon Seçimlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Gastronomy Hospitality and Travel , 42-50.
  • Ünal, A., & Esenkal Çözeli , F. (2020). Yerli Turistlerin Destinasyon İmaj Algılarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma: Edirne Örneği. ODÜ Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 852-865.
  • Wikipedia. (2020, 2 27). 2020 tarihinde Wİkipedia: https://tr.wikipedia.org/wiki/Mezopotamya adresinden alındı
  • Yaşarsoy, E., & Oktay, K. (2020). Yerli Turistlerin Şanlıurfa Turizmi ile İlgili Algılarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 58-77.
  • Yeşiltaş, M., Gümüş, M., Kulakoğlu Dilek , N., Avcıkurt, C., Yıldız, S. B., Koçak, N., . . . Kuşluvan, S. (2018). Genal Turizm Bilgisi. (O. Emir, Dü.) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Yıldız, Z. (2011). Turizm sektörünün gelişimi ve istihdam üzerindeki etkisi. Suleyman Demirel University,The Journal of Visionary, 3(5), 54-71. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/213959 adresinden alındı
  • Yılmaz, F. (2014). K. DEMİRCİ, Eski Mezopotamya Dinlerine Giriş: Tanrılar, Ritüel, Tapınak,İstanbul, 2013, Ayışığıkitapları, 107 Sayfa. ISBN: 9789756336175. Mediterranean Journal of Humanities, 369-371. https://www.researchgate.net/publication/263747302_K_DEMIRCI_Eski_Mezopotamya_Dinlerine_Giris_Tanrilar_Rituel_Tapinak adresinden alındı
Toplam 47 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Burhan Akyılmaz 0000-0003-4039-9442

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Akyılmaz, B. (2021). TOURISM SUPPLY AND INFRASTRUCTURE OFTHE MESOPOTAMIA DESTINATION FROM THE PERSPECTIVE OF MARKETING. EUropean Journal of Managerial Research (EUJMR), 5(8), 107-133.

download      18423    18421     18416    18417        18418  18419     18420       18422     download    ojop-index-Categorical-png.png



EUJMR Creative Commons Attribution 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

Creative Commons Lisansı