Öz: Bu çalışmada, otel çalışanlarının psikolojik sermayelerinin, onların görevlerini yerine getirirken müşterilere karşı göstermiş oldukları duygusal emeğe olan etkileri araştırılmıştır. Bu maksatla, 4 ve 5 yıldızlı otellerde çalışan 149 katılımcıdan anket aracılığıyla elde edilen veriler analize tabi tutulmuştur. Değişkenler arası ilişkiler korelâsyon analizi ile incelenirken, bağımlı değişken üzerinde etkiler ise regresyon analizleri yardımıyla tespit edilmiştir. Çalışmada kullanılan her iki ölçeğe ait ölçeklerin doğrulanması yapısal eşitlik modeli (YEM) kullanılarak yapılmıştır. Ulaşılan bulgulara göre, otel çalışanlarının psikolojik sermaye düzeyleri müşterilere karşı gösterdikleri duygusal emeğe etki etmektedir. Çalışanların psikolojik sermaye düzeyi yükseldikçe, söz konusu etki onların yüzeysel ve derinden rol yapma davranışlarını olumsuz olarak etkilemekte, doğal duygu davranışlarını ise olumlu yönde desteklemektedir.
Anahtar Kelimeler: Psikolojik sermaye, duygusal emek, yüzeysel rol yapma, dayanıklılık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 7 Sayı: 1 |
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir. http://euljss.eul.edu.tr/euljss/