Öz: Bu araştırmada, Montessori eğitimi alan ve almayan okul öncesi dönem
çocukların problem davranışlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu
2015-2016 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) bünyesindeki bir
okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 4-6 yaş grubunda 30 çocuk ve Montessori
Eğitimi verilen özel bir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 30 çocuk (N=60)
oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında
Anaokulu ve Anasınıfı Davranış Ölçeği (PKBS-2) kullanılmıştır. Ölçek, sınıftaki
her çocuk için öğretmenleri tarafından doldurulmuştur. Verilerin analizinde
Kruskal Wallis H ve Mann Whitney U testlerinden yararlanılmıştır. Sonuç olarak;
çocukların problem davranışlarının çocukların cinsiyeti, yaşı, anne-baba yaşı
ve baba öğrenim durumundan anlamlı ölçüde etkilenmediği belirlenmiştir. Problem
davranışların, anne öğrenim durumundan anlamlı ölçüde etkilendiği, devlet
okuluna devam eden ve annesi üniversite mezunu olan çocukların Anaokulu ve
Anasınıfı Davranış Ölçeği Anti Sosyal alt boyut puanlarının, diğerlerine göre
anlamlı derecede düşük olduğu belirlenmiştir. Montessori okuluna devam eden
çocukların devlet okuluna devam eden çocuklara göre, problem davranış görülme
durumunun daha düşük düzeyde olduğu belirlenmiştir. Bulgular literatür
bilgileri ışığında tartışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Montessori eğitimi, okul öncesi dönem, problem
davranışlar
Bölüm | Araştırma |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Lefke Avrupa Üniversitesi (LAÜ) Sosyal Bilimler Dergisi haziran ve aralık aylarında olmak üzere yılda iki defa yayınlanan iki hakemli bir dergidir. Derginin yelpazesi toplum bilimlerinin tüm disiplinlerini ve dallarını kapsamaktadır. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi yalnızca Türkçe ve İngilizce makaleleri kabul etmektedir. http://euljss.eul.edu.tr/euljss/