Şehirleşme arttıkça insanların boş zamanları azalmaktadır. Şehirleşme sürecinde insanlar, boşzamanlarını en etkin ve verimli şekilde geçirmek istemektedirler. Müşteri istek ve ihtiyaçlarınınhızlı değişime çabuk cevap vermesi gereken işletmeler günümüzde alışveriş merkezlerineyönelmektedirler. Bu çalışmada, Bulanık TOPSIS yöntemi kullanılarak Uşak ilinde en uygun yenibir alışveriş kuruluş yerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda Uşak ilisınırları içinde; Ankara yolu, İzmir yolu, Çivril yolu, Ulubey yolu, Elmalıdere ve Halk Konutlarıçevresi olmak üzere altı alternatif kuruluş yeri belirlenmiştir. Alternatifleri değerlendirilmesi vekriterlerinin Yatırım maliyetleri, binanın fiziksel şartları, ulaşım ve rakip sayısı önemdeğerlerinin belirlenmesi için 6 karar vericinin görüşlerine başvurulmuştur. Değerlendirme vehesaplamalar sonucunda, Uşak ilinde İzmir yolu üzerine bir alışveriş merkezi kurulması en uygunkuruluş yeri olarak belirlenmiştir.
Alışveriş Merkezi Kuruluş Yeri Seçimi Bulanık Mantık Bulanık TOPSIS
As long as the urbanization increases, the free time of human decreases. People in the process of urbanization would like to enjoy their free time effectively and efficiently. Businesses which need to respond quickly to the rapid changes of customer requests and requirements are nowadays heading for shopping centers. In this study, the most proper place for shopping center among 6 alternatives in Uşak will be determined using Fuzzy TOPSIS method. In the way of this aim 6 alternatives are; Ankara route, İzmir route, Çivril route, Ulubey route, Elmalıdere and Halk Konutları rounds. In considering for alternatives 6 decision makers are asked for determining of importance weight. Criteria are as cost of Project, physical condition of building, transportation and the number of rivals. In consequence, İzmir route was determined in selecting optimal place for Shopping Centre in Uşak
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 2 |