Bu aştırmanın amacı, sınıf öğretmeni olarak görev yaparken herhangi bir şart aranmaksızın tanınan alan değişikliği hakkından yararlanarak zihin engelliler öğretmenliğine geçiş yapan öğretmenlerin mevcut durumlarına yönelik görüşlerinin belirlenmesidir. Temel nitel araştırma deseninde ele alınan araştırmanın çalışma grubunda sınıf öğretmenliği branşından” zihin engelliler öğretmenliğine geçiş yapan 13 öğretmen yer almaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik ve ölçüt örnekleme yöntemlerinden faydalanılmıştır. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı-yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde ise içerik analizine başvurulmuştur. Araştırma sonucunda sınıf öğretmelerinin zorunluluktan ötürü zihin engelliler öğretmenliğine geçiş yaptığı tespit edilmiştir. Ancak bu zorunlu geçişe karşın öğretmenler durumlarından da hoşnutturlar. Her ne kadar öğretmenler zorunluluktan dolayı özel eğitim öğretmenliğine geçiş yapsalar da ilerleyen süreçte özel eğitim alanına ve özel eğitim öğrencilerine bakışları değişmiştir. Öğretmenler sınıf öğretmenliğine branşına tekrar dönme düşüncesinde değildir. Aksine bu geçişin kendilerini mesleki yönden geliştirdiğini ifade etmişlerdir. Bununla birlikte öğretmenler, Milli Eğitim Bakanlığı’nın geçiş yapan öğretmenlerin mesleki gelişimlerine yeteri kadar destek sağlamadığını vurgulamışlardır. Öğretmenler özel eğitim alanındaki teorik ve uygulamaya dönük eksikliklerini daha çok bireysel araştırma ve faaliyetlerle kapatmaya çalıştıklarını belirtmişlerdir. Araştırma sonucunda özellikle Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde planlanan ve gerçekleştirilen hizmet içi eğitim çalışmalarının, alan değişikliği gibi önemli durumlarda daha sıklıkla ve nitelikli bir şekilde düzenlenmesi ve takip edilmesi önerilmektedir.
Sınıf öğretmenliği Alan değişikliği Zihinsel engelliler öğretmenliği
This study aims to determine the views of teachers who switched to teaching the mentally disabled by taking advantage of the right to change the field recognized without any conditions while working as a classroom teacher. The research study group, which was handled in the basic qualitative research design, included 13 teachers who switched from classroom teaching to teaching the mentally disabled. In determining the study group, maximum diversity and criterion sampling methods were utilized from purposeful sampling methods. Data were collected through a semi-structured interview form developed by the researchers. Content analysis was used to analyze the data obtained. As a result of the research, it was determined that classroom teachers switched to teaching the mentally disabled due to necessity. However, despite this compulsory transition, teachers are also satisfied with their situation. Although the teachers switched to special education teaching out of necessity, their views on special education and special education students changed in the following process. Teachers do not intend to return to classroom teaching. On the contrary, they stated that this transition improved them professionally. However, teachers emphasized that the Ministry of National Education did not provide enough support for the professional development of transitioning teachers. Teachers said they tried to overcome their theoretical and practical deficiencies in special education through individual research and activities. As a result of the research, it is recommended that in-service training activities planned and carried out within the Ministry of National Education should be organized and monitored more frequently and in a qualified manner, especially in important situations such as field changes.
Classroom teacher Field change Teaching the mentally handicapped
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hizmetiçi Eğitim |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
The content of the Education and Youth Research is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.