Bu araştırma, COVID-19 salgını döneminde ilkokul öğretmenlerinin sanal sınıf yönetiminde karşılaştıkları sorunları, geleneksel sınıf yönetiminin boyutları ve çeşitli değişkenler açısından irdelemek ve sanal sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılan araştırmada katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik yöntemiyle belirlenmiştir. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formuyla toplanmış ve içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmaya 2020-2021 öğretim yılında Kocaeli’de görevli ve salgın döneminde sanal sınıflarda eğitim veren toplam 13ilkokul öğretmeni katılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin sanal sınıf yönetiminde sorun yaşadıkları anlaşılmıştır. Yaşanan bu sorunların; teknoloji, motivasyon eksikliği, özel gereksinimli öğrencilerin yönetimi, katılımcıların hazırbulunuşluk düzeyi, zaman yönetimi, plan-program etkinlikleri, fiziksel ortam, ilişkilerin düzenlenmesi ve öğrenci davranışlarının düzenlenmesi boyutlarında yaşandığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin yaşanan bu sorunların çözümüne yönelik önerileri; öğrencilere, öğretmenlere, uygulamaya, program ve politika yapıcılara yönelik öneriler olarak belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçları doğrultusunda uygulayıcı ve araştırmacılara bazı öneriler sunulmuştur.
Covid-19 Uzaktan eğitim Sanal sınıf Sanal sınıf yönetimi Sınıf yönetimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 27 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 2 Sayı: 2 |