Okul öncesi eğitime devam eden öğrencilerin teknoloji kullanımlarına ilişkin alışkanlıklarının gelişim özellikleri üzerindeki etkilerinin bilinmesi, ebeveynlerin bu konudaki görüşlerinin tespit edilmesi ve bu konu alanında az sayıda yapılan çalışma olmasından dolayı önem arz etmektedir. Bu amaçla bu araştırmanın ebeveynlerin konuyla ilgili görüşlerini tespit ederek, onlara ve konuyla ilgili eğitim paydaşlarına rehberlik edeceğinden dolayı alanyazına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu çalışmada nitel araştırma modellerinden biri olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu kolay ulaşılabilir amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile belirlenen Erzurum ili Yakutiye ilçesinde bulunan bir mesleki ve teknik Anadolu lisesinin uygulama anaokulunda öğrenim gören ve gönüllülük esasına göre çalışmaya destek veren 40 öğrenci velisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu oluşturulurken literatür taranmış ve okul öncesi eğitimi alanında uzman akademisyenlerin görüşlerine başvurulmuştur. Verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel analiz teknikleri bir arada kullanılmıştır. Verilerin analizinden elde edilen bulguların sonucuna göre; ebeveynlerin çocuklarının teknolojik aletleri kullanmaya ne kadar zaman ayırdıkları ve bu esnada hangi etkinliklere yer verdikleri, bu sürecin çocuklarının fiziksel, sosyal, bilişsel, dilsel ve duygusal gelişimlerini ne yönde etkilediği gibi konularda görüş bildirdikleri tespit edilmiştir.
Okul öncesi eğitimi okul öncesi öğrencileri teknoloji kullanımı gelişim özellikleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |