Teknolojinin öğretim sürecine entegrasyonunu konu alan Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) alan bilgisi, pedagojik bilgi ve teknolojik bilgi alanlarını ve bunların alt bileşenlerini içeren bir modeldir. Son yıllarda nitelikli öğretmen ya da öğretmen adaylarının özelliklerinin belirlenmesinde bu model ile ilgili yapılan çalışmaların sayısı artmaktadır. Bu çalışmada Biyoloji grubu öğretmen adaylarının ders planı matriksi ile TPAB seviyelerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ders planı matriksi ana fikirlerin yer aldığı sütunlar ile bu ana fikirlere sorulan soruları içeren satırlardan oluşan bir yapıdır. Doküman analizi yöntemi ile yürütülen bu araştırmanın çalışma grubunu 2015/2016 eğitim öğretim yılında bir üniversitenin Eğitim Fakültesi Pedagojik Formasyon Biriminde öğrenim gören 20 Biyoloji grubu öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın sonuçları, öğretmen adaylarının programda yer alan ana amaçlar ve henüz hedeflenmemiş öğrenmeler ile ilgili bilgilerinin yüksek seviyede olduğunu ancak kazanımların önemi ile ilgili program bilgilerinin yetersiz olduğunu ortaya koymuştur. Ayrıca araştırmanın sonuçları öğretmen adaylarının öğrenme güçlüklerinin nedenleri ve ortam bilgileri seviyelerinin de yetersiz olduğunu göstermiştir. Öğretmen adaylarının strateji/yöntem/teknik bilgileri, değerlendirme bilgileri ile teknoloji destekli öğretim sürecinin düzenlenmesi noktasındaki bilgilerinin yeterli düzeyde olduğu bulunmuştur. Ancak teknoloji destekli değerlendirme araçlarının kullanılmasına yönelik bilgilerinde de yetersizlikler olduğu görülmektedir.
Biyoloji öğretmen adayı ders planı matriksi hayvanlar alemi teknolojik pedagojik alan bilgisi
-
-
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2 |