Kriz konusu özellikle 21. Yüzyılda işletme
yönetimi ve halkla ilişkiler disiplinlerinin öncelikli çalışma alanlarından
biri olmuştur. Gerçekleştirilen çalışmalarda krizlerin önceden sezilmesi, kriz
anında ve sonrasında yapılması gerekenlerden yola çıkılarak birçok çalışma
yapılmıştır. Çalışmalar genellikle iki genel başlık altında literatürde bir
araya getirilmiştir. Bu başlıklar “kriz yönetimi” ve “kriz iletişimidir”. Kriz
yönetimi işletmelere kriz boyunca yaşanan krizin işletmeye olumsuz etkilerini
nasıl en aza indirileceği konusu üzerine odaklanırken, kriz iletişimi ise daha
çok kriz yönetimi esnasında işletmelerin hedef kitlelerine mesajlarını nasıl iletebileceği
konularına odaklanmıştır. Bu makalede ilk olarak kriz iletişimi ve kriz
yönetimi ile ilgili literatürdeki bazı modeller üzerinden bilgiler
paylaşılmıştır. Çalışmanın uygulama kısmında ise 2014 Yılı’nda Soma Maden
İşletmeleri’ne ait maden ocağında yaşanan ve 301 işçinin hayatını kaybettiğini
facianın işletme yönetimi tarafından kriz iletişimi ve kriz yönetimi ilkeleri
doğrultusunda doğru ve yanlışları analiz edilmiştir. Bu kriz halkla ilişkiler
disiplini açısından irdelenmiş ve işletmelerin kriz yönetimi ve iletişiminde
dikkat etmesi gerekenlere yönelik bilgiler paylaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Mevcut Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |
The open access statement