Çalışmanın temel amacı Üniversite ve Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi son sınıf öğrencilerin muhasebe eğitiminden beklentileri ve motivasyonlarına yönelik problemleri tespit etmek ve bu problemlere yönelik çözüm önerileri sunmaktır. Öğrencilerin muhasebe eğitiminden beklentilerini ve motivasyonlarını belirlemek için toplam 119 öğrenciye anket uygulanmıştır. Ankette elde edilen veriler SPSS 25 programı kullanılarak yüzde, frekans ve t-testi gibi yöntemlerle ile analiz edilmiştir. Çalışmada ortaya çıkan sonuçlara göre öğrencilerin üniversiteden mezun olma konusunda motivasyonlarının yüksek olduğu, muhasebe hakkında daha çok şey öğrenmek istedikleri ve bu bölümden mezun olunca kendilerine olan güvenlerinin arttığı, kendilerini geliştirmek için istekli oldukları fakat sınavlar içinse kaygılı oldukları görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin muhasebe dersinden beklentileri ve kendine güvenleri açısından mezuniyet değişkeni ve kendine güvenleri açısından ise sadece staj yapma değişkeni grupları arasında ortalamalar bakımından anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
Muhasebe Eğitimi MOTİVASYON T TESTİ ANKET YÜZDE VE FREKANS ANALİZİ
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Mevcut Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2 |
The open access statement