Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitiminin amaçlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, nitel ve nicel araştırıma yaklaşımlarının bir arada kullanıldığı karma yöntem ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını, 2019-2020 eğitim öğretim yılında Diyarbakır ili merkez ilçelerinde (Bağlar, Kayapınar, Sur ve Yenişehir) görev yapan 30’u özel okullarda 30’u devlet okullarında olmak üzere toplam 60 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen anket ile toplanmıştır. Anket maddeleri, Milli Eğitim Bakanlığının okul öncesi eğitim için belirlediği amaçlar çerçevesinde hazırlanmıştır. Ankette 9’u kapalı uçlu 1’i açık uçlu olmak üzere toplam 10 madde yer almaktadır. Araştırmada elde edilen nicel veriler sonucunda, sınıf öğretmenlerinin okul öncesi eğitiminin amaçlarına ilişkin görüşleri incelendiğinde, öğretmenlerin en çok “okul öncesi eğitim, çocukları ilkokula hazırlamaktadır” ifadesine katıldıkları görülmektedir. Araştırmadan elde edilen nitel veriler sonucunda ise, devlet okullarında görev yapan sınıf öğretmenlerinin okul öncesi eğitiminin amaçlarına ilişkin olumlu tutumları arasında çocukları “ilkokula hazırlamayı gerçekleştirme” kategorisine ilişkin görüş bildirdikleri görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin okul öncesi dönemde öğrencilerde geliştirilmesi gereken alanlar olarak ise “Türkçeyi etkili ve düzgün konuşmaları” ve “doğru kalem tutma alışkanlığı” kazandırılması gerektiği şeklinde görüş bildirdikleri saptanmıştır. Özel okullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin okul öncesi eğitiminin amaçlarına ilişkin olumlu tutumları arasında “öğrencilerin zihinsel ve öz bakım becerilerini geliştirme” kategorilerine ilişkin görüş bildirdikleri görülmüştür. Sınıf öğretmenlerinin okul öncesi dönemde geliştirilmesi gerektiği alanlara ilişkin ise çocuklara “okuma yazmaya hazırlık çalışmaları” ve “doğru kalem tutma alışkanlığı” kazandırılması gerektiği şeklinde görüş bildirdikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Okul öncesi eğitim İlkokullar Okul öncesi eğitiminin amaçları Sınıf öğretmenleri
The aim of this study is to determine the opinions of classroom teachers regarding the aims of preschool education. The research was carried out with a mixed method, in which qualitative and quantitative research approaches were used together. Participants of the study consist of 60 classroom teachers, 30 in private schools and 30 in public schools, working in the central districts of Diyarbakır province (Bağlar, Kayapınar, Sur and Yenişehir) in the 2019-2020 academic year. The data of the research were collected with a questionnaire developed by the researcher. The questionnaire items were prepared within the framework of the objectives set by the Ministry of National Education for pre-school education. There are a total of 10 items in the questionnaire, 9 of which are closed-ended and 1 is open-ended. As a result of the quantitative data obtained in the study, when the opinions of classroom teachers about the purposes of preschool education are examined, it is seen that teachers mostly agree with the statement "pre-school education prepares children for primary school". As a result of the qualitative data obtained from the study, it is seen that among the positive attitudes of the classroom teachers working in public schools regarding the aims of preschool education, they expressed their opinions on the category of "preparing children for primary school". It was determined that the classroom teachers stated that the areas that need to be improved in the pre-school period students should be "speaking Turkish effectively and properly" and "the habit of holding the pencil correctly". It is seen that among the positive attitudes of classroom teachers working in private schools, they expressed their opinions on the categories of "improving students' mental and self-care skills". It was concluded that the classroom teachers expressed their opinions about the areas that should be developed in the pre-school period as “preparation studies for reading and writing” and “the habit of holding the pencil correctly”.
Pre-school education Primary schools, Purposes of pre-school education, Classroom teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Mevcut Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2 |
The open access statement