Günümüzde bireyler kendi kökenlerine ve köken temelli değerlerine daha yüksek oranda bağlılık göstermektedirler. İşletmelerde bu durumun farkında olarak satışlarını arttırmak için müşterilerinin etnik kimliklerini araştırmakta ve ona göre pazarlama faaliyeti yürütmektedirler. Bu araştırmada, bu pazarlama faaliyetleri sonucunda ortaya çıkan etnik pazarlama incelenmiştir. Araştırmada etnik, etnik kimlik ve pazarlama kavramları incelendikten sonra bu üç kavramdan türetildiği var sayılan etnik pazarlama kavramı, amacı, faydaları ve zararları incelenmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen veriler Kaiser- Meyer- Olkin (KMO) and Bartlett's testi, faktör analizi, geçerlilik ve güvenirlilik analizi, frekans analizi, ANOVA, T-testi, Korrelasyon ve regresyon testleri ile Crosstab testlerine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda Avusturya’da yaşayan etnik grupların, Avusturya’da faaliyet gösteren işletmelerden yüksek düzeyde etnik pazarlama beklentisi içerisinde oldukları, bu etnik grupların kendi etnik kökenlerine yüksek düzeyde aidiyet besledikleri ve etnik pazarlamanın işletmeler açısında önemli ve gerekli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Mevcut Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2 |
The open access statement