Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Etnik Pazarlama-Avusturya Örneği

Yıl 2021, Cilt: 6 Sayı: 2, 19 - 39, 30.06.2021

Öz

Günümüzde bireyler kendi kökenlerine ve köken temelli değerlerine daha yüksek oranda bağlılık göstermektedirler. İşletmelerde bu durumun farkında olarak satışlarını arttırmak için müşterilerinin etnik kimliklerini araştırmakta ve ona göre pazarlama faaliyeti yürütmektedirler. Bu araştırmada, bu pazarlama faaliyetleri sonucunda ortaya çıkan etnik pazarlama incelenmiştir. Araştırmada etnik, etnik kimlik ve pazarlama kavramları incelendikten sonra bu üç kavramdan türetildiği var sayılan etnik pazarlama kavramı, amacı, faydaları ve zararları incelenmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen veriler Kaiser- Meyer- Olkin (KMO) and Bartlett's testi, faktör analizi, geçerlilik ve güvenirlilik analizi, frekans analizi, ANOVA, T-testi, Korrelasyon ve regresyon testleri ile Crosstab testlerine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda Avusturya’da yaşayan etnik grupların, Avusturya’da faaliyet gösteren işletmelerden yüksek düzeyde etnik pazarlama beklentisi içerisinde oldukları, bu etnik grupların kendi etnik kökenlerine yüksek düzeyde aidiyet besledikleri ve etnik pazarlamanın işletmeler açısında önemli ve gerekli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Baysal, A. (2003). Etnik Pazarlama: Biji Marketing, Yeni Pazarlama Trendleri Dergisi. https://vdocuments.mx/standardizasyon-ve-adaptasyon-stratejileri-etnik-pazarlama-.html. (Erişim Tarihi: 23.12.2019).
  • Bozyiğit, S., Karaca, Y. (2016). Türkiye’deki Etnik Reklamlara Yönelik Tüketicinin Tutum ve Davranışlarının Değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 7(15).
  • Bräuhofer, M. (2017). Ethnomarketing–Was ist das? https://brainworker.at/ethnomarketing/, (Erişim Tarihi: 20.03.2020).
  • Büyüktaş, B. (2016). Etnik Kimliğin Tüketicilerin Satın Alma Davranışları ve Ağızdan Ağıza İletişim Üzerindeki Rolü. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Deniz, M. H. (2011). Markalı Ürün Tercihlerinin Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi. Sosyal Siyaset Konferansları. Journal of Social Policy Conferences, 61(2): 243-268.
  • Doka, K. J. (1996). Dealing with Diversity: The Coming Challenge to American Business. Business Horizons Journal, 39, 67-71.
  • Ecer, F. ve Canıtez, M. (2004). Pazarlama İlkeleri Teori Ve Yaklaşımlar, (1. Basım). Ankara: Gazi Yayınevi.
  • Eroğlu, H.A. (2002). İşletmelerde Dağıtım Kanalının Seçimini Etkileyen Faktörler ve Endüstri İşletmelerinde Bir Uygulama, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Grier, S. A. , Brumbaugh, A. M. ve Thornton, C. G. (2006). Crossover Dreams: Consumer Responses to Ethnic-Oriented Products. Journal of Marketing, 2: 35-51.
  • Guion, L. A., Kent, H., Diehl, D. C. (2010). Ethnic Marketing: A Strategy for Marketing Programs to Diverse Audiences. http://ufdc.ufl.edu/IR00003354/00001, (Erişim Tarihi: 25.11.2019).
  • Jobber, D. (2010). Principles and Practice of Marketing, 6. Baskı, Berkshire.
  • Kara, B. ve Öztürk, R. G. (2009). “Etnik Pazarlama ve Etnik Reklamcılık”. Galatasaray Üniversitesi İletişim Dergisi, (11): 27-50.
  • Karaalioğlu, Z. (2015). “SPSS’de Output Analizi”. İstanbul: İstanbul Ticaret Üniversitesi. http://ders.es/kmo_barlett_testi.docx, (E.T.: 28.09.2020).
  • Klee, A., Wiedmann, K.-P. & Yildiz, F. (2003) Ethno-Marketing für Kreditinstitute Deutscher Sparkassen-Verlag.
  • Kulinna, M. (2007). Ethnomarketing in Deutschland. Die Konstruktion von Ethnizität durch Marketingakteure Forum Humangeographie.
  • Mizerski, N. ( 2013 ) . Ethno-Marketing gewinnt in Österreich langsam an Bedeutung. https://marketingpotentials.wordpress.com/2013/01/05/ethno-marketing-gewinnt-in-osterreich-langsam-an-relevanz/, (Erişim Tarihi: 20.03.2020).
  • Mucuk, İ. (2014). Pazarlama İlkeleri. İstanbul, Türkmen Kitabevi.
  • Musiolik, T. H. (2010). Ethno-Marketing – Werbezielgruppen in der multikulturellen Gesellschaft, Hamburg.
  • Petschnig, L. (2011). Ethnomarketing in Österreich, Migranten werden als Zielgruppe vernachlässigt. https://www.derstandard.at/story/1304554004132/ethnomarketing-in-oesterreich-migranten-werden-als-zielgruppe-vernachlaessigt , (E. T.: 21.03.2020).
  • Pires, G. D. ve Stanton, P. J. (2005). Ethnic Marketing – Accepting the challenge of cultural diversity. Hong Kong.
  • Seçim, M. Ö. (2016). Etnik Pazarlama Stratejileri Bağlamında Halkların Demokratik Partisi (Hdp) Siyasal Reklamlarının Analizi. Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16): 427-441.
  • Sirkeci, İ. (2008). Ethnic Marketing Potential in England and Wales: New evidence from the 2001 UK Census. Asian Journal of Marketing, 2(1): 1-9.
  • Telbizova-Sack J.(1999). Identitätsmuster der Pomaken Bulgariens. Ein Beitrag zur Minoritätenforschung. Magdeburg/Lahn.
  • Türkdoğan, O. (2003), Etnik Sosyoloji. İstanbul: Timaş Yayınları.
  • Yılmaz, M. E. (2010). Ethnic Identity and Ethnic Conflicts. Akademik Bakış Dergisi, 21: 1-22.
  • Yıldız, D. ve Uzunsakal, E. (2018). “Alan Araştırmalarında Güvenilirlik Testlerinin Karşılaştırılması Ve Tarımsal Veriler Üzerine Bir Uygulama”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Dergisi, 1: 14-28.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Mevcut Sayı
Yazarlar

Ramazan Aslan 0000-0002-1427-8543

Çetin Çelik Bu kişi benim 0000-0001-8114-1072

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 9 Mart 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aslan, R., & Çelik, Ç. (2021). Etnik Pazarlama-Avusturya Örneği. Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(2), 19-39.

The open access statement