Z KUŞAĞININ MUHASEBE MESLEĞİNİN İLK ADIMINDAKİ MOTİVASYONU ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA: KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ
Yıl 2023,
Cilt: 8 Sayı: 1, 59 - 70, 31.03.2023
Ahmet Yanık
,
Merve Toptan
,
Ferah Yıldız
,
Damla Türkoğlu
Öz
Çalışmanın amacı, Z kuşağının muhasebe mesleğinin ilk adımındaki motivasyonlarının incelenmesidir. Bu amacı gerçekleştirebilmek için öğrencilerin cinsiyetleri, mezun oldukları lise türü, okudukları önlisans bölümünü tercih etme sıraları, dikey geçiş sınavı ile lisans eğitimini tamamlama istekleri ve muhasebe meslek mensubu olma istekleri değişkenleri ile motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki ortaya konulmaya çalışılmıştır. Söz konusu amaca yönelik olarak Kocaeli Üniversitesi Hereke Ömer İsmet Uzunyol Meslek Yüksekokulu Muhasebe ve Vergi Uygulamaları bölümünde okuyan 246 öğrenciye anket uygulanmıştır. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları bölümü öğrencilerinin belirtilen değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediği t ve ANOVA testi ile belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin motivasyonları cinsiyet, bölümü tercih etme sırası ve muhasebe meslek mensubu olma isteği değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterirken, mezun oldukları lise türü ve dikey geçiş yapma isteğine göre anlamlı farklılık göstermemektedir.
Kaynakça
- Acat, M. B., & Yenilmez, K. (2004). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Motivasyon Düzeyleri. Manas Sosyal Bilimler Dergisi, 2: 125-139.
- Akın, O., & Onat, O. K. (2015). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bölüm Seçimini Etkileyen Faktörler: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(13): 243-254.
- Aksu, İ., & Tursun, M. (2018). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Motivasyon ve Beklenti Düzeylerinin Akademik Başarılarına Etkisi. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, Cilt 9, Sayı 2: 17-31.
- Arquero, L., Byrne , M., Flood , B., & Gonzalez, J. M. (2009). Motives, Expectations, Preparedness and Academic Performance: a Study of Students of Accounting at a Spanish University. Revista de Contabilidad, 12(2): 279-299.
- Atmaca, M. ve Çoşgun, N. (2014). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’ne Bağlı Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Motivasyonlarının ve Beklentilerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1): 167- 184.
Yıl 2023,
Cilt: 8 Sayı: 1, 59 - 70, 31.03.2023
Ahmet Yanık
,
Merve Toptan
,
Ferah Yıldız
,
Damla Türkoğlu
Kaynakça
- Acat, M. B., & Yenilmez, K. (2004). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Motivasyon Düzeyleri. Manas Sosyal Bilimler Dergisi, 2: 125-139.
- Akın, O., & Onat, O. K. (2015). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bölüm Seçimini Etkileyen Faktörler: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(13): 243-254.
- Aksu, İ., & Tursun, M. (2018). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Motivasyon ve Beklenti Düzeylerinin Akademik Başarılarına Etkisi. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, Cilt 9, Sayı 2: 17-31.
- Arquero, L., Byrne , M., Flood , B., & Gonzalez, J. M. (2009). Motives, Expectations, Preparedness and Academic Performance: a Study of Students of Accounting at a Spanish University. Revista de Contabilidad, 12(2): 279-299.
- Atmaca, M. ve Çoşgun, N. (2014). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’ne Bağlı Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Motivasyonlarının ve Beklentilerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1): 167- 184.
Yıl 2023,
Cilt: 8 Sayı: 1, 59 - 70, 31.03.2023
Ahmet Yanık
,
Merve Toptan
,
Ferah Yıldız
,
Damla Türkoğlu
Kaynakça
- Acat, M. B., & Yenilmez, K. (2004). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Motivasyon Düzeyleri. Manas Sosyal Bilimler Dergisi, 2: 125-139.
- Akın, O., & Onat, O. K. (2015). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Bölüm Seçimini Etkileyen Faktörler: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 5(13): 243-254.
- Aksu, İ., & Tursun, M. (2018). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Motivasyon ve Beklenti Düzeylerinin Akademik Başarılarına Etkisi. Akademik Yaklaşımlar Dergisi, Cilt 9, Sayı 2: 17-31.
- Arquero, L., Byrne , M., Flood , B., & Gonzalez, J. M. (2009). Motives, Expectations, Preparedness and Academic Performance: a Study of Students of Accounting at a Spanish University. Revista de Contabilidad, 12(2): 279-299.
- Atmaca, M. ve Çoşgun, N. (2014). Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’ne Bağlı Meslek Yüksek Okullarında Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Motivasyonlarının ve Beklentilerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 4(1): 167- 184.