Bu çalışmada Instagram’ı kullanarak öz düzenleme süreçlerini destekleyen etkinliklerle öğretmen adaylarının üç etkileşim türünde (öğrenci-içerik etkileşimi, öğretmen-öğrenci etkileşimi, öğrenci-öğrenci etkileşimi) çevrim içi öz düzenleme düzeylerinin ve görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla öğretmen adayları fen öğretiminde kazandırılması hedeflenen becerilere ilişkin uygulamaları haftalık öğrenme içeriği olarak geliştirmişlerdir. Öğretmen adayları her hafta hazırladıkları öğrenme içeriğini Instagram’da paylaşmışlardır. Ayrıca, öğretim elemanı da her hafta ders içeriği, etkinlik hazırlama yönergeleri ve değerlendirme ölçütleri ile ilgili paylaşımlarda bulunmuştur. Araştırmada karma yöntem desenlerinden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Fen Bilgisi Öğretmenliği 2. sınıfta öğrenim gören ve "Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları" dersini alan 26 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın nicel bulgularına göre Instagram’ı kullanarak öz düzenleme süreçlerini destekleyen paylaşım yapan öğretmen adaylarında öğrenci-içerik, öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci etkileşim düzeyleri yüksek bulunmuştur. Araştırmanın nitel bulgularına göre ise, öğretmen adaylarının öğretim elemanı ile iletişimlerinin açık, anlaşılır, bilgilendirici, öğretici ve etkili olduğu, bu iletişimin motivasyonlarının artmasına, ödev hazırlığına ve bilgiye erişimi kolaylaştırmaya katkı sağladığı ifade edilmiştir. Web 2.0 araçlarından Instagram’ı kullanarak öz düzenleme süreçlerini destekleyen paylaşımlar yapmanın öğretmen adaylarında öğrenci-içerik, öğretmen-öğrenci ve öğrenci-öğrenci etkileşimini desteklediği ortaya konulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.
Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.
Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.
EDİTÖR