This study was conducted to investigate the relationship between nursing students' self-sufficiency belief and problem solving skills. The universe of the study included 524 students who were registered to the nursing department of a foundation university in Istanbul, Turkey between 2012-2017 academic years, and the sample included 265 students. The data were collected by Information Form, General Self-Sufficiency Belief Scale (GSSBS), and Problem Solving Scale (PSS) between 29.12.2016-31.01.2017. Data analysis was done by descriptive statistics, independent sample t-test and one-way variance analysis (ANOVA). It was found that students’ total self-sufficiency beliefs was found over the medium level, and problem solving skills were find high which shows lack of problem solving skills. There was a negative correlation between self-sufficiency beliefs and problem solving skills; and also between the sub-dimensions of GSSBS (initiation, persistence, effort) and sub-dimensions of PSS (problem solving confidence, approach-avoidance, personal control). The students over the age of 20 had more effort to continue the tasks they have started and they had better problem solving (problem solving confidence, approach-avoidance), than the students younger than 20 years old (p<0,05). There wasn’t any significant effect of gender on self-sufficiency beliefs, however female students have better problem solving self-confidence than males (p<0,05). The students who were living in a nuclear family had better self-sufficiency beliefs (initiation, persistence, effort) and problem solving skills (problem solving confidence, approach-avoidance) (p<0,01).
Araştırma, hemşirelik öğrencilerinin öz yeterlilik inancı ile problem çözme becerileri algısı arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirildi. Evrenini İstanbul ilindeki bir vakıf üniversitesinin hemşirelik yüksekokulunda 2016-2017 akademik yılında kayıtlı 524 öğrenci oluştururken, örneklemi 265 öğrenci oluşturdu. Araştırma verileri 29.12.2016-31.01.2017 tarihleri arasında Bilgi Formu, Genel Öz Yeterlilik İnanç Ölçeği ve Problem Çözme Ölçeği ile toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel analizler, bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanıldı. Çalışma sonucunda öğrencilerin genel öz yeterlilik inançlarının orta düzeyin üzerinde olduğu ve problem çözme toplam puanının yüksek olduğu bu durumun öğrencilerde problem çözmede yetersiz olduğunu göstermektedir. Genel öz yeterlilik inancı ile problem çözme becerisi arasında negatif yönde bir ilişkinin olduğu saptandı. Genel öz yeterlilik inanç ölçeğin alt boyutlarından (başlama, yılmama, sürdürme çabası) ile Problem çözme alt boyutlarında (problem çözme güveni, yaklaşım-kaçınma, kişisel kontrol) negatif ilişki saptandı. 20 yaş üzerindeki öğrencilerin başladığı işi sürdürmedeki çabası ve problem çözmenin alt boyutlarından (problem çözme güveni, yaklaşım-kaçınma), 20 yaş altındaki öğrencilerden istatiksel olarak anlamlı bulundu (p<0,05). Öz yeterlilik inancı üzerinde cinsiyetin anlamlı bir etkisi bulunmazken, kadın öğrencilerin problem çözme güveninin erkeklerden istatiksel olarak anlamlı bulundu (p<0,05). Çekirdek ailede yaşayan öğrencilerin genel öz yeterlilik inançları alt boyutlarından (başlama, yılmama, sürdürme çabası) ve problem çözme becerilerinin alt boyutlarından (problem çözme güveni, yaklaşım-kaçınma) istatiksel olarak anlamlı saptandı (p<0,01).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Hemşirelik Esasları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 4 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |