Bu araştırma Türkiye’de yayınlanmış, hemşirelik lisans eğitiminde kullanılan güncel öğretim yöntem ve/veya tekniklerinin ele alındığı lisansüstü tezlerin bibliyometrik olarak incelenmesini amaçlamaktadır. Araştırma Ocak-Şubat 2024 tarihinde Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi veri tabanı kullanılarak gerçekleştirilmiş, hemşirelikte lisans düzeyinde eğitimi ele alan ve en az bir öğretim yöntem ve/veya tekniği içeren, açık erişimli, yüksek lisans ve doktora tezleri araştırmaya dâhil edilmiştir. Araştırmanın evrenini ulaşılan 62 tez çalışması, örneklemini 27 tez çalışması oluşturmuştur. Veriler, doküman incelemesi veri toplama yöntemiyle toplanmıştır. Güncel öğretim yöntem ve/veya tekniklerinin kullanıldığı tez çalışmalarının en fazla 2022 yıllında (6 tez), doktora düzeyinde (16 tez), Ege Üniversitesi ve Hacettepe Üniversitesinde (4 tez) gerçekleştirildiği saptanmıştır. Tez çalışmalarında güncel öğretim yöntem/tekniklerinden en fazla simülasyon yönteminin (10 tez) kullanıldığı görülmüştür. Yayınlanan lisansüstü tez sayısındaki artışla birlikte hemşirelik lisans eğitiminde kullanılan öğretim yöntem/tekniklerinin çeşitlendiği, teknolojinin hemşirelik eğitiminde önemli bir yer edindiği belirlenmiştir.
Hemşirelik Eğitim Öğretim Öğretim yöntemleri Öğretim teknikleri
This study aims to examine bibliometrically the postgraduate theses published in Turkey that deal with current teaching methods and/or techniques used in undergraduate nursing education. The research was conducted in January-February 2024 using the database of the Thesis Center of the Presidency of the Council of Higher Education, and open-access master's and doctoral theses that addressed undergraduate level education in nursing and included at least one teaching method and/or technique were included in the study. The population of the study consisted of 62 thesis studies and the sample consisted of 27 thesis studies. Data were collected through document analysis data collection method. It was found that most of the thesis studies in which current teaching methods and/or techniques were used were conducted in 2022 (6 theses), at the doctoral level (16 theses), at Ege University and Hacettepe University (4 theses). It was observed that the simulation method (10 theses) was used the most among the current teaching methods/techniques in thesis studies. With the increase in the number of published postgraduate theses, it was determined that the teaching methods/techniques used in undergraduate nursing education diversified and technology gained an important place in nursing education.
Nursing Education Teaching Teaching methods Teaching techniques
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |