Geleneksel kablolu ya da uydu televizyondan farklı olarak, izleyiciye “her zaman, her yerde, her cihazda” izleme olanağı sunan OTT (Her Şeyin Üstünde (Over-the-top)) televizyon platformlarına, internete bağlı olan her cihazdan ulaşmak mümkündür. OTT platformlarına (Netflix, BluTv, PuhuTv vb..) üye olan kişiler, istedikleri dizi, film, belgesel gibi içeriklere kolayca ulaşabilmekte, çevrim dışı iken de izleyebilmektedir. Geleneksel televizyon yayıncılığından, OTT’ye geçiş, televizyon izleme alışkanlıklarını da değiştirmiştir. Bu yeni izleme alışkanlıklarından olan “aşırı izleme (binge-watching)”, izleyicilerin bir gün içinde bir dizinin, bir programın tüm sezonunu ya da iki ve daha fazla bölümleri arka arkaya izlemeleri olarak tanımlanmıştır. Bu çalışmadaki amaç, Adorno ve Horkheimer’in televizyona ilişkin görüşlerinden yola çıkarak, aşırı izleme kavramını, George Ritzer’in “Toplumun McDonaldlaşması” tezi çerçevesinde eleştirel olarak değerlendirmektir. Ayrıca çalışmada, halka açık endüstrisi belgeleri, televizyon izleme istatistikleri, basın bültenleri ve yönetici görüşmelerinden elde edilen veriler ışığında geleneksel televizyon yayıncılığı ile OTT yayıncılık karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Çalışmada, hız ve zamanın öne çıktığı postmodern toplumda, bir film, dizi izlemenin de tüketim ile ilişkilendirildiği ortaya konulmuştur.
Aşırı izleme televizyon dizileri yeni medya yeni izleme alışkanlığı OTT
Unlike with traditional cable or satellite television, it is possible to reach OTT (over-the-top) platforms, which offer the audience to watch “anytime, anywhere, any device” from any device connected to the internet. Subscribers of OTT platforms (Netflix, Blutv, PuhuTv etc.) can easily access the content they want, such as series, movies, documentaries and watch them offline. The transition from traditional television to OTT TV has changed TV viewing habits. “Binge-watching” is defined as watching all session or between two and more episodes of a TV series or programs in one day. This study aims to critically evaluate the concept of “binge-watching” in the context of George Ritzer’s “McDonaldization of Society”, based on Adorno and Horkheimer’s views on television. In addition, in this study, traditional television and OTT television platforms were examined comparatively in the light of data obtained from publicly industry documents, television viewing statistics report, press releases and executive interviews. In this study, it was revealed that television viewing a movie or series is associated with consumption in a postmodern society where speed and time are important.
Binge-watching television series new media new viewing habits OTT
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 1 |