Teknolojik dönüşüm hayatın her alanına etki etmiştir. İnsan ihtiyaçlarından doğan ve bu ihtiyaçları en uygun şekilde karşılamayı amaçlayan bu dönüşüm şüphesiz ki spor alanına da yansımıştır. Başlangıçta sporun gelişimini sağlayan bu gelişmelerin bugün için geldiği nokta ise spor kavramına espor adında yeni bir alan kazandırmasıdır. Rekabetçi video oyunlarının gerek oynanması gerekse izlenmesi espor kavramının doğmasına öncülük etmiştir denebilir. Espor; düzenlenen turnuva sayıları, izlenme oranları, oyuncu sayıları ve yarattığı gelir hacmi ile bugün aynı zamanda önemli bir endüstri konumundadır. Türkiye’de farklı platformlar üzerinden oyun oynayan 42 milyon kişi espor ekosistemi içerisinde yer almaktadır. Oyun endüstrisinin 2022 yılında dünya genelinde elde ettiği gelir 196,9 milyar dolardır. Espor, büyümesine ve espor endüstrisinin paydaşları tarafından spor olarak kabul edilmesine rağmen, spor yönetimi alanında tartışmalı konumu devam etmektedir. Hem akademik hem de spor çevrelerince devam eden tartışma büyük ölçüde; esporun bir spor olarak sınıflandırılıp sınıflandırılamayacağı noktasındadır. Bu çalışmanın amacı; esporu genel olarak sporun tanımlayıcı özelliklerini karşılaması yönü ile ele alarak, sporun özgün bir versiyonu olarak kabul edip, spor yönetimi alanına dahil edilmesini savunmak ve bu alanda yapılacak olan çalışmalar için öneriler getirmektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2 |