In this study, effects of engine load (1.5 – 4.2 bar imep) on HCCI combustion characteristics were investigated with high octane ethanol fuel, on a single cylinder, direct injection (DI) diesel engine having 18:1 compression ratio. Premixed homogeneous fuel charge was prepared with port type fuel injection in the pre-mixing chamber. In HCCI combustion mode, at 2200 rpm engine speed, auto-ignition was achieved with minimum intake temperature of 80 °C. At the low engine loads (between 1.5 and 2.4 bar imep), incomplete combustion or misfiring occurred and COVimep values were over the unstable operation limit. Therefore, pre-heating temperatures above 80 ºC are required at the low engine loads. With the increase of the engine load, the knocking limit was exceed at the 4.2 bar imep. At higher engine loads, EGR application depending on the preheating of charge is required to control the start of combustion and combustion rate
Bu çalışmada, tek silindirli, direkt enjeksiyonlu (DI) ve 18:1 sıkıştırma oranına sahip bir dizel motorunda, yüksek oktan sayısına sahip etanol yakıtı ile motor yükü değişiminin (1,5 - 4,2 bar imep) HCCI yanma karakteristiği üzerine etkileri incelenmiştir. Port tipi yakıt enjeksiyonu ile ön karışım odasında homojen ön karışımlı dolgu oluşturulmuştur. 2200 d/dk motor hızında, minimum 80 °C dolgu giriş sıcaklığı ile HCCI yanma konumunda tutuşma sağlanabilmiştir. Düşük yüklerde (1,5 bar ve 2,4 bar imep) eksik yanma ya da tekleme meydana gelmekte ve COVimep değerleri düzensiz çalışma sınırının üzerinde kalmaktadır. Bu nedenle, düşük yüklerde 80 °C üzerine ön ısıtma sıcaklıkları gerekli olmaktadır. Yük artışı ile birlikte 4,2 bar imep’de aşırı vuruntu sınırının üzerine çıkılmıştır. Yüksek yüklerde, yanma başlangıcı ve yanma oranının kontrolü için, ön ısıtma sıcaklığına bağlı olarak EGR uygulaması gerekli olmaktadır
Diğer ID | JA48VT73JD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 3 |