Bu çalışma
bankacılık sektöründeki önemli bir husus olan müşteri şikâyetlerine yönelik
olarak hazırlanmıştır. Söz konusu çalışma ile bankacılıkta müşteri
şikâyetlerine ilişkin çerçevenin ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışmada
müşteri şikâyetleri tüm yönleri ile ele alınmıştır. Ayrıca, bankaların müşteri şikâyetleri
yönetiminde dikkat etmesi gereken hususlara yer verilmiştir.
Müşteri şikâyetleri
ile ilgili olarak bankalarda müşteri şikâyetleri yönetimini gerçekleştirecek
bir genel müdürlük bölümünün kurulması önerilmektedir. Ayrıca bankalarda tüm
bölümlerin müşteri şikâyetleri ile ilgili sorumluluklarının belirlenmesi, dönemsel
analiz yapılarak tekrarlayan sorun alanlarının tespiti ve bunlara yönelik çözüm
aksiyonlarının alınması, şikâyet yönetimi ile ilgili gerçekleşme sonuçlarının
başta Tüketici İlişkileri Koordinasyon Görevlisi olmak üzere banka yönetim
kurulu ve üst yönetimi tarafından yakından takip edilmesi, birçok mevzuat
düzenlemesinin bulunması nedeni ile bankalarda regülasyon matrislerinin
oluşturulması yerinde olacaktır.
Türk Bankacılık
Sektöründe müşteri şikâyetleri yönetimi ile ilgili çalışma bulunmadığından
yapılan çalışma bu yönüyle öncü bir çalışma olma özelliği taşımaktadır. Diğer
taraftan bankalar arasında detaylı analizler içeren akademik çalışmalar
yapılabilmesi için bankaların müşteri şikâyetleri verilerinin erişime açılması hususu
düzenleyici otoriteler tarafından değerlendirilmelidir. Söz konusu veriler
banka müşterilerine ait kişisel veriler içerdiğinden belirlenecek bazı
kısıtlara tabi olarak açılabilir.
Konular | Ekonomi, İşletme |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2017 |
Kabul Tarihi | 10 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 4 |