Sosyal biliş
yaklaşımı, insanın çevresinden aldığı verileri zihninde gruplandırdığı, bunları
belli bir şemaya oturttuğu ve böylece işleyip bir bilgi haline getirdiği,
sonrasında da bu bilgiyi yorumlayıp bir davranış göstermesini ifade etmektedir.
Pazarlama ise; müşteriler, alıcılar, paydaşlar ve toplumun tümü için değer
ifade eden önerilerin oluşturulması, iletişimi, ulaşımı ve değişimi için bir
faaliyet, bir dizi kurum ve bir süreçtir. Bu çalışmanın amacı “sosyal biliş
kuramının” pazarlama kavramı içerisinde kullanım alanına ilişkin örnekler
vermektir. Böylece bu yaklaşımın pazarlamada da kullanıldığı gözler önüne
serilerek ülkemizdeki akademik çalışmalarda da faydalanılması için öneri
niteliği taşımaktadır. Çalışma “sosyal biliş teorisi” ve “pazarlama” ilişkisine
yönelik güncel araştırmalardan oluşan bir derlemedir. Derleme olması sebebiyle
de iki kavram arasındaki ilişkiyi sınayacak bir uygulama mevcut değildir. Fakat
araştırmanın son kısmında araştırmacı bu iki kavramı ilişkilendirme gayreti
içine girerek önerilerde bulunmaktadır. Bu kapsamda incelenen onlarca araştırma
içerisinden 7 adet çalışma araştırma incelemesi olarak belirlenmiştir. Ancak
araştırmacı tarafından önümüzdeki süreçti bu konuyla ilgili olarak uygulamalı
bir çalışma yapılması hedeflenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 24 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |