The importance of psychological issues is increasing day by day in financial studies. When the subject is the human factor, a lot of unknowns arise. For this reason, the study of human perceptions and the attitudes of individuals constitutes an important research area in money related research. The purpose of this study, attitudes towards money of university employees in Turkey and the uncovering of belief. In this way, the research; it is believed to be helpful in using money, managing and achieving financial goals. In the study, a questionnaire was applied to the academic and administrative staff of universities in the Western Black Sea Region. Separate analyses were applied for both groups (Academic and Administrative staff) and the results were compared. Factor analysis was used to determine the validity of the scale used in Turkey. As a result of the analysis, it was revealed that the number of factors for both groups consisted of 4 factors as in the original study. In addition, the relations between the demographic characteristics and the factors were examined and the results regarding the status of academic and administrative staff were revealed. Various comments are given on the obtained results.
money belief money script money belief scale The Psychology of Money
Finansal çalışmalarda psikolojik konuların önemi gün geçtikçe artmaktadır. Konu insan faktörü olduğu zaman çok sayıda bilinmez ortaya çıkmaktadır. Bu sebeple, parayla ilgili araştırmalarda insan algılarının ve bireylerin tutumunun incelenmesi önemli bir araştırma alanı oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki üniversite çalışanlarının paraya karşı tutumları ve inanışlarının ortaya çıkarılmasıdır. Bu sayede araştırmanın; parayı kullanma, yönetme ve finansal hedefleri gerçekleştirme konularında yardımcı olabileceği düşünülmektedir. Çalışmada, Batı Karadeniz Bölgesi’nde bulunan üniversitelerin akademik ve idari personellerine anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Her iki grup için (Akademik ve İdari personel) ayrı ayrı analizler uygulanmış ve sonuçları karşılaştırılmıştır. Kullanılan Ölçeğin Türkiye’de geçerliliğini belirlemek için faktör analizi uygulanmıştır. Analiz sonucunda her iki grup için faktör sayısının orijinal çalışmada olduğu gibi 4 faktörden oluştuğu ortaya çıkmıştır. Bu faktörler; “Paradan kaçınma”, “Paraya tapınma”, “Paranın statü sembolü olması” ve “Parayla ilgili ihtiyatlı olunması” olarak sınıflandırılmıştır. Ayrıca, demografik özellikler ve faktörler arasındaki ilişkiler incelenerek akademik ve idari personelin durumuyla ilgili sonuçlar ortaya koyulmuştur. Elde edilen sonuçlar üzerinden çeşitli yorumlara yer verilmiştir.
Para İnanışı Para Senaryosu Para İnanış Ölçeği Para Psikolojisi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2020 |
Kabul Tarihi | 25 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 3 |