A brand is defined as a special name, logo, number, symbol, sign, or icon that serves to promote and distinguish goods and/or services within similar or different groups, adding value. A recognized brand is a brand that has been accepted by the state and patented, valued, and noticed by consumers. Private labels, on the other hand, are goods and/or services developed and marketed by retailers. The purpose of this study is to analyze whether emotional intelligence affects consumers' attitudes towards well-known branded products and private label products. The study was conducted with 400 participants aged 18 and over living in Turkey. The data obtained were analyzed using the SPSS 20 package program. According to the research results, it is observed that consumers' evaluation of others' emotions has a weak but positive significant effect on brand awareness, brand awareness quality perception, and private label product quality perception. It is observed that managing consumers' emotions has a weak but positively significant effect on private label awareness and private label quality perception. It is observed that expressing oneself and using emotions have a weak but positively significant effect on private label quality perception for consumers. Additionally, it was found that there is no significant difference between consumers' attitudes towards well-known branded products and private label products
Branded Product Private Label Product Emotional Intelligence
Marka, benzer ya da farklı gruptaki mal ve/veya hizmetleri tanıtmaya, ayırt etmeye yarayan ve değer katan özel isim, logo, sayı, sembol, işaret veya simge olarak tanımlanmaktadır. Bilinen marka ise devlet nezhinde de kabul görmüş pantenti alınmış tüketici tarafından değer gören ve fark edilen markadır. Özel marka ise perakendeciler tarafından geliştirilmiş ve pazarlanacak olan mal ve/veya hizmetlerdir. Bu çalışmanın amacı, duygusal zekânın tüketicilerin bilinirliği yüksek markalı ürünlere ve özel markalı ürünlere karşı tutumlarını etkileyip etkilemediğini analiz etmektir. Çalışma Türkiye’de yaşayan 18 yaş ve üstü 400 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler SSPS 20 paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin başkalarının duygularını değerlendirmesinin, bilinirliği yüksek markalı ürün bilinci, bilinirliği yüksek markalı ürün kalite algısı ve özel markalı ürün kalite algısı üzerinde zayıf ama pozitif yönde anlamlı etkisi olduğu görülmektedir. Tüketicilerin duygularını yönetmesinin özel markalı ürün bilinci ve özel markalı kalite algısı üzerinde zayıf ama pozitif yönde anlamlı etkisi olduğu görülmektedir. Tüketicilerin kendini ifade etmesi ve duygularını kullanmasının özel markalı ürün kalite algısı üzerin de zayıf ama pozitif yönde anlamlı etkisi olduğu görülmektedir. Ayrıca tüketiciler için bilinirliği yüksek markalı ürünlere karşı tutumları ve özel markalı ürünlere karşı tutumları arasında herhangi bir anlamlı farklılığın olmadığı saptanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 2 |