İnsanın tek bir cevherden mi? yoksa farklı cevherlerden mi? meydana geldiği
meselesi asırlardır felsefi düşüncenin en temel problemlerinden birini teşkil
etmekiedir. On yedinci yüzyıl filozoflarından Descartes bu konuda dualist bir anlayışa
sahiptir. Kendisinin takipçisi durumunda olan Leibniz'de Descartes'in bu görüşüne
karşı çıkarak, onu bazı noktalarda eleştirmiştir. Bu makalede biz, cevher ve ruh-beden
ilişkisi konusunda Leibniz'in Descartes'e yönelttiği1 eleştirileri incelemeye çalışacağız.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 15 Sayı: 2 |
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.