Çalışmada imam hatip lisesinde (İHL) öğrenim gören öğrencilerin okula yönelik tutumları ile dini tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi ve okula yönelik tutumları ile dini tutumları arasındaki ilişkinin tespit edilmesi hedeflenmiştir. Araştırma ilişkisel tarama modeline uygun olarak yapılmıştır. Basit Örnekleme yöntemiyle Çorum il merkezindeki İHL’lerden belirlenen çalışma grubu 438 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma verilerini toplamak amacıyla araştırmacının hazırladığı Kişisel Bilgi Formu, Alıcı’nın geliştirdiği Okula Yönelik Tutum Ölçeği (OYTÖ) ile Ok tarafından geliştirilen Dini Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Çalışma verileri SPSS paket programına aktarılarak analizler yapılmıştır. Araştırma problemleri bağımsız gruplar için t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılarak analiz edilmiştir. Çoklu karşılaştırmalardaysa post-hoc testlerinden biri olan LSD testinden faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcılar, OYTÖ genelinden ortanın üzerinde, dini tutum ölçeğinin genelinden ise yüksek düzeyde puan almışlardır. Örneklemin okula yönelik tutum ve dini tutum düzeyleri, cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre farklılaşma göstermezken (p>.05), aile içi iletişim ve İHL tercih sebepleri değişkenleri bakımından anlamlı bir şekilde farklılaşmaktadır (p.05). Ayrıca, öğrencilerin okul tutumları ile dini tutumları arasında orta düzeyde, pozitif yönlü, anlamlı bir ilişki (r=.35) tespit edilmiştir.
In the study, it was aimed to examine the attitudes and religious attitudes of the students studying at the imam hatip high school (IHHS) according to some variables and to determine the relationship between their attitudes towards school and their religious attitudes. The research was conducted in accordance with the relational screening model. The study group determined from IHHSs in Çorum city center with the "Simple Sampling" method consists of 438 students. In order to collect the study data, the Personal Information Form prepared by the researcher, the Attitudes Scale towards School (ASTS) developed by the Alıcı, and the Religious Attitude Scale developed by Ok were used. Analyzes were made by transferring the study data to the SPSS package program. Research problems were analyzed using t-test and one-way ANOVA for independent groups. In multiple comparisons, the LSD test, which is one of the post-hoc tests, was used. As a result of the research, the participants got a score above the middle from the general of ASTS, and high score from the general religious attitude scale. While the attitudes towards school and religious attitude levels of the sample do not differ according to the variables of gender and grade level (p>.05), they differ significantly in terms of family communication and reasons for choosing IHHS (p.05). In addition, a moderate, positive and significant relationship (r=.35) was found between students' school attitudes and religious attitudes.
Psychology of Religion Attitudes Towards School Religious Attitude Puberty IHHS
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 27 Sayı: 1 |
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.